الکساندر یفیموف:

حملات رژیم صهیونیستی به سوریه اوضاع منطقه را پیچیده می‌کند

سفیر روسیه در دمشق اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه از نظر حقوق بین المللی غیر قانونی است.

باشگاه خبرنگاران جوان - الکساندر یفیموف در واکنش به حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: «ما حملات هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه را به شدت محکوم می‌کند و خواهان توقف آن هستیم. مسکو بار‌ها و به طور مداوم و در سطوح مختلف این موضوع را به مقامات صهیونیستی اعلام کرده است.»

به گزارش اسپوتنیک، سفیر روسیه در دمشق گفت: «این حملات هوایی نه تنها منجر به تلفات جانی و خسارات مادی شده و حاکمیت سوریه را نقض می‌کند بلکه تهدیدی برای حمل و نقل هوایی غیرنظامی است و بطور کلی این حملات اوضاع منطقه را پیچیده‌تر می‌کند.»

جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی نیز تجاوز مجدد رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم و از هر تصمیم سوریه برای پاسخگویی به این حملات اعلام حمایت کردند.

«عبداللطیف القانوع» سخنگوی حماس گفت: «این تجاوز نشان دهنده یاغی‌گری رژیم اشغالگر صهیونیستی در منطقه است که مقابله با آن برای جلوگیری از تکرار این دست حملات را می‌طلبد.»

«داوود شهاب» سخنگوی جهاد اسلامی فلسطین ضمن ابراز همدردی با سوریه گفت: »ما از هر تصمیم سوریه برای پاسخ به تجاوز‌های صهیونیستی به دمشق حمایت می‌کنیم.»

قابل ذکر است که یگان‌های پدافند هوایی سوریه صبح امروز (چهارشنبه) در آسمان حومه غربی دمشق، پایتخت سوریه، با موشک‌های صهیونیستی‌ مقابله کردند. منابع امنیتی سوریه اعلام کردند که حدود ساعت ۱۲ و ۵۶ دقیقه بامداد (به وقت محلی)، دشمن صهیونیستی سلسله حملات موشکی را از منطقه جنوب شرق بیروت انجام داد و ساعت یک و ۱۰ دقیقه نیز از طریق خاک جولان اشغالی برخی مناطق اطراف شهر دمشق را هدف موشک‌های زمین به زمین قرار داد. سامانه دفاع هوایی ارتش بلافاصله فعال شد و با موشک‌های متخاصم مقابله و برخی از آن‌ها را سرنگون کرد. در این حمله یک سرباز ارتش سوریه به شهادت رسید و پنج نظامی دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار