واگذاری سند بیش از ۸ هزار ملک غصب شده دوران پهلوی به گلستانی ها + فیلم

آیین واگذاری سند بیش از ۸ هزار ملک غصب شده مردم گلستان در دوران پهلوی امروز به صورت ویدئوکنفرانسی و با حضور رییس بنیاد مستضعفان در گرگان برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان- آیین واگذاری ۸ هزار و ۵۲۷ فقره از اسناد املاک غصب شده مردم گلستان در دوران پهلوی امروز با حضور ویدیو کنفرانسی فتاح رییس بنیاد مستضعفان و همزمان با چندین استان دیگر به صورت متمرکز برگزار شد.

علوی مدیر کل بنیاد مستضعفان گلستان گفت:این املاک زراعی ، مسکونی و تجاری بود و برای اهدای آنها به مردم ، یک ریال هم از کسی دریافت نشده است.

به گفته علوی ارزش کل این املاک ۴۶ هزار میلیارد ریال و مساحت املاک ۲۴۰۰ هکتار است.

مدیر کل بنیاد مستضعفان گلستان می‌گوید: طی ۲ سال اخیر در گلستان حدود ۶۴ هزار سند به مردم گلستان واگذار شده که بیشترین تعداد در شهرستان گنبدکاووس بوده است.

علوی گفت: برنامه ریزی شده تا ۲ سال آینده جشن پایان واگذاری اسناد املاک غصب شده از سوی خاندان پهلوی در این استان به مردم برگزار شود.

فکری دبیر نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در شهرستان مراوه تپه هم در این مراسم گفت: نهاد آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در مراوه تپه با هدف محرومیت زدایی راه اندازی شده و این نهاد از طریق مردم و جوامع نخبگان محلی با ظرفیت نیرو‌های جهادی جوان فعال شد و با۲ کارگروه ویژه عملیات را در مراوه تپه آغاز کردیم.

به گفته فکری سند پیشرفت مراوه تپه می‌تواند در تصمیم گیری‌های مسئولان نقش مهمی داشته باشد.

مراوه تپه آخرین و مرزی ترین شهرستان گلستان و از مناطق کمتر برخوردار این استان است که بنیاد علوی در سالهای اخیر نقش مهمی در اجرای طرح های توسعه ای در این شهرستان داشته است.

اوایل امسال این شهرستان با کمک بنیاد علوی پس از سالها صاحب یک بیمارستان ۶۴ تختخوابی شد که این بنیاد برای ساخت آن ۸۰۰ میلیارد ریال هزینه کرد.

این برنامه با محوریت استان مازندران و حضور ویدیو کنفرانسی استان‌های گلستان، هرمزگان، آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی برگزار و در استان گلستان اسناد ملاک ، زمین زراعی و تجاری به صورت نمادین به تعدادی از گلستانی های حاضر در مراسم از جمله آقایان ابوبکر پقه، سعادت گرگانی، محمدامین کر، نظر محمد باشقره، عبدالله خواجه، موسی نیک نام و قدیر بردی ایری اهدا شد.

 

در ادامه مصاحبه ای از مدیرکل بنیاد علوی گلستان در این باره ببینید. 

 

انتهای پیام/ن/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.