شناسایی کووید ۱۹ در کمتر از ۴ دقیقه

دانشمندان اعلام کرده اند که یک دستگاه جدید می‌تواند در فرودگاه ها، کلینیک ها، اورژانس‌ها و حتی در خانه برای تشخیص کووید استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - بر اساس مقاله‌ای که در مجله علمی نیچر بیومدیکال اینجینیرینگ منتشر شده است، تیمی از دانشمندان دانشگاه فودان در شانگهای، دستگاهی ساخته اند که می‌تواند کووید ۱۹ را در کمتر از چهار دقیقه با دقت آزمایش PCR تشخیص دهد.

این دستگاه روی ۳۳ بیمار که مبتلا به کووید ۱۹ بودند و ۵۴ فرد سالم انجام شد. نتایج آزمایش با دستگاه جدید کاملاً با نتایج به دست آمده با پی سی آر مطابقت داشت.

نویسندگان مقاله اعلام کرده اند: ما یک بیوسنسور الکترومکانیکی برای تشخیص SARS-CoV-۲ در یک دستگاه قابل حمل یکپارچه، پیاده سازی کرده و نشان داده ایم که می‌تواند آر ان‌ ای ویروس را در کمتر از چهار دقیقه روی نمونه‌های نازوفارنکس تشخیص دهد.

به گفته محققان، دستگاه جدید از اجزای مکانیکی میکروسکوپی استفاده می‌کند که وقتی با میکروالکترونیک ترکیب می‌شوند، می‌توانند پاسخ‌های مکانیکی، شیمیایی، بیولوژیکی یا دیگر حس‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کنند. این دستگاه را می‌توان به کامپیوتر یا گوشی هوشمند متصل کرد.

برچسب ها: کووید ۱۹ ، تست کرونا
۰۹:۱۱ ۲۳ بهمن ۱۴۰۰
در جواب واکسن هراس های.... واکسن قرار بود میزان مرگ و میر رو کم کنه ، و وجدانا هم خیلی آمار را پایین آورد ، به نظرم بجای اینکه اطلاعاتتون رو فقط از صفحات مجازی جمع کنید کمی کتاب بخوانید
۰۹:۰۵ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
اون موقع که آمار خودش میومد پایین میگفتید بخاطر واکسنه اما الآن چی؟ پس این واکسن چرا زنجیره را قطع نکرد؟ وجدانا اگه واکسن الکیه بگید.
۲۱:۲۸ ۲۱ بهمن ۱۴۰۰
محاکمه ستاد شبه علمی کرونا
۲۰:۱۷ ۲۲ بهمن ۱۴۰۰
سلام به نویسنده ی "محاکمه ستاد شبه علمی کرونا"
.یعنی تو میخواهی همچنان ادامه بدهی؟ در اغلب سایت ها و قریب به اتفاق مقالات با هر موضوعی ،میخواهی بیایی و در قسمت نظرات این جمله ی "محاکمه ستاد شبه علمی کرونا " را بنویسی؟؟
انگیزه واقعی ات را واقعا نمیدونم .ولی خوب، علت این همه تکرارش را بیشتر متعجبم.
شاید با خودت میگی که مثلا آدم پیگیر !و مثلا خستگی ناپذیری! هستی.
ولی دوستانه توصیه میکنم. فکر کن چند سال دیگر هم ادامه دادی.بعدش چی؟
متاسفانه اگر دیر متوجه بشی که کاش این همه وقت را صرف چیز دیگری میکردی ؛ برای خودت و دیگران بسیاربسیار مفید واقع میشدی.
نمیدونم .من برای خودم و همه آرزو میکنم که از صرف عمر و توانایی هامون ، بعد از گذر زمان و عمرمون از روند کارها و تلاشها و وقت گذرانی هامون ، پشیمان و نادم نباشیم. آمین
باز هم از شما_ در صورتی که هدف ارزشمندی در کارتون باشد_
عذرخواهی میکنم و طلب بخشش، البته با همان شرط مذکور .
خدانگهدار