رئیس‌جمهور: ایران با کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه‌گران هستند ارتباط راهبردی دارد

صبح امروز رئیس‌جمهور با سفیران جدید کوبا و فلسطین دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – حجت الاسلام رئیسی در دیدار با سفیر جدید کوبا گفت: کشورهای مستقل با ارتقای سطح روابط و تامین نیازمندی‌های یکدیگر می‌توانند تهدید و تحریم‌های سلطه گران جهانی را خنثی و بی اثر کنند.

به گفته رئیس‌جمهور «مواضع  ضد امپریالیستی و ضد ظلم دو ملت، ایران و کوبا را به هم نزدیک کرده و باید روابط نزدیک دو کشور در همه حوزه‌ها از جمله بخش‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی در راستای منافع دو ملت ارتقا یابد»                      

«آلبرتو گونزالس کاساس» سفیر جدید جمهوری کوبا نیز دراین دیدار پس از تقدیم استوارنامه خود با بیان اینکه تهران و هاوانا از نظر سیاسی از رابطه برادرانه و مستحکمی برخوردار هستند، گفت: «کوبا تمایل دارد سطح روابط اقتصادی و تجاری خود را با ایران متناسب با مناسبات سیاسی افزایش دهد.»

رئیس‌جمهور: ایران با کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه‌گران هستند ارتباط راهبردی دارد

«پس از انقلاب اسلامی ایران روابط سیاسی بین ایران و کوبا  با عزیمت علی اکبر ولایتی وزیر اسبق خارجه ایران به اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد در هاوانا دوباره برقرار شد. از جمله همکاری‌های شاخص دو کشور، می‌توان به همکاری در زمینه دارو و واکسن اشاره کرد. این همکاری از سال ۱۹۹۷ با تولید مشترک واکسن پنومونی آغاز شد و در مراحل بعد، واکسن هپاتیت و واکسن کووید ۱۹ را شامل می‌شود.»

همچنین حجت‌الاسلام رئیسی در دیدار با سفیر جدید فلسطین گفت « اتحاد و انسجام همه گروه‌ها و جریانات فلسطینی رمز پیروزی در مقابل رژیم صهیونیستی است و به حرکت واحد همه فلسطینی‌ها سرانجام به هدف آزادی قدس شریف منتهی می‌شود. بنابراین لازم است هیچ گونه خدشه و خللی در آن بوجود نیآید.

به گفته رئیس‌جمهور کشورهایی که در منطقه با رژیم صهیونیستی سازش می‌کنند باید با اعتراض همگانی همه مردم و گروه‌های فلسطینی مواجه شده و بدانند که اقدام خیانت آمیزشان از نظر آنها مطرود و محکوم است.

رئیس‌جمهور: ایران با کشورهایی که در خط مقدم مبارزه با سلطه‌گران هستند ارتباط راهبردی دارد

« سلام زواوی» سفیر فلسطین هم با تاکید بر سخنان رئیس‌جمهور گفت « برخی رژیم‌های عربی و اسلامی که هروله کنان به سمت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی می روند در حقیقت حقوق ملت فلسطین و قطعنامه های موجود در این زمینه را نادیده گرفته و به آرمان فلسطین پشت کردند.»

« سلام الزواوی، دختر صلاح الزواوی سفیر سابق فلسطین در تهران است که به عنوان سفیر جدید برای ماموریت در تهران انتخاب و معرفی شده است.»

انتهای پیام/

برچسب ها: کوبا ، فلسطین ، رئیسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
گرسنمه
Iran (Islamic Republic of)
Bakhtiyari
۱۷:۰۸ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
حضور و گسترش نفوذ ایران در نزدیکی ایالات متحده سبب حسادت و دشمنی و همچنین ترس ایالات متحده است.
ایالات متحده از حضور و نفوذ ایران در آمریکای لاتین واقعا به وحشت و ترس و هراس افتاده و حتما سعی در تخریب روابط ایران با کشورهای آمریکای لاتین خواهد شد.
ایران اسلامی با حضور در آمریکای لاتین ایالات متحده را به حسادت و ترس و احساس شکست و حقارت و کوچکی انداخته و حتما این گسترش نفوذ ایران در این منطقه مهم و راهبردی جهان ،یک امتیاز دیگر برای پیروزی ایران خواهد بود.
درود بر ایران و درود بر ایرانیان باهوش.
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری فرزند زاگرس مرکزی
۱۷:۰۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ایران میباید روابط خود را با کشورهای آمریکایی گسترش دهد و در جاهای راهبردی و مهم جهان حضور یابد و در چهار گوشه جهان با کشورهای دوست روابط تجاری و اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
گسترش ایران در جاهای راهبردی جهان یعنی افزایش توان و ظرفیت ملی.
Iran (Islamic Republic of)
برانکو ایوانکوویچ
۱۶:۲۷ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
انقدر جلوی قدرت ها واستادین به کجا رسیدین؟
از ژاپن یاد بگیرین که بعد جنگ جهانی یه بیابون بود
با تعامل مناسب با جهان الان شده کشور جهان اولی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ژاپن که از ایران عقبتره و تازه ناموسشان بی اختیار دست آمریکا است ۸ سال با آمریکا مذاکره کردیم چه شد؟
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۷:۱۰ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
در دولت روحانی ایستادگی صفر بود آیا جز باج دادن هر چه بیشتر و تحریم و تهدید و پیمان شکنی و خسارت ،چیزی نصیب ایران و ایرانی شد؟؟؟!!!
پس مهم ساختن و آباد کردن توسط زور و بازویی خود و خودی است نه چشم داشتن به بازوی غرب و آمریکا.
آخرین اخبار