افزایش صادرات محصولات کشاورزی از بندر شهید باهنر

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان ازافزایش صادرات محصولات کشاورزی از این بندر خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان -مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: صادرات محصولات کشاورزی ازاین بندر نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۰ درصد افزایش یافته است.

محمدحسینی گفت: از ابتدای سال تا کنون عملیات تخلیه و بارگیری نیز ۳۷ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یافته است و تا کنون بیش از دو میلیون تن کالا دراین بندرتخلیه و بارگیری شد ه است.

او گفت: در این مدت نیز صادرات کالا‌های غیر نفتی ۲۳ درصد و کالا‌های نفتی ۸۲ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: روزانه ۲۰ شناور در بندرشهید باهنر تخلیه و بارگیری می‌شوند و حدود ۲ هزار ملوان د ر این بندر مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر صادرات شامل کالا‌های یخچالی، میوه و سبزیجات، فرآورده‌های لبنی و محصولات ساختمانی است.

محمد حسینی گفت: در این مدت نیز ترانزیت کالا‌های کانتینری به کشور‌های آسیای میانه ۶۵ درصد افزایش داشته است.

در بندرشهید باهنر به طور میانگین روزانه ۸ هزار تن کالا از بیست شناور و کشتی تخلیه و بارگیری می‌شود.

مدیرکل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان از افزایش عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر خبر داد.
مدیر کل اداره بنادر و دریانوردی بندر شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: از ابتدای سال تاکنون عملیات تخلیه و بارگیری در بندر شهید باهنر ۲۲ درصد افزایش یافته است.

بندر چند منظوره شهید باهنر با برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آب‌های آزاد، نزدیکی به کشور‌های حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال-جنوب از طریق شبکه بین المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناور‌ها تا ظرفیت ۴۰ هزار تن است.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.