سند راهبردی صنایع دانش‌بنیان در دستور کار شورای عالی انقلاب فرهنگی

سند و نقشه راهبردی صنایع دانش بنیان در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بررسی و کارشناسی می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - جلسه ۱۵۸ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی، عاملی گفت: هفته پیش با وزیر جهاد کشاورزی صحبتی داشتم و ایشان فرصتی خواست تا کار‌های لازم را در وزارتخانه نهایی کند. بعد به ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور منتقل کند. او حامی طرح سند ملی امنیت غذایی است؛ اما باید بررسی نهایی انجام دهد.

او گفت: سند و نقشه راهبردی صنایع دانش بنیان در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور، بررسی کارشناسی می شود تا طرح مسئله روشن‌تری داشته باشیم. با توجه به مطالبه رهبری معظم و آمادگی فضای کشور، یک جدول زمانبندی تهیه شده تا در کوتاه‌ترین مدت آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.

قرار است وزیر صنایع و وزرای مرتبط با موضوع به جلسه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور دعوت شوند تا در آن جلسه به جمع‌بندی روشنی با ذی‌نفعان موضوع برسند.

عاملی در خصوص انتقال دانشجویان خارج از کشور به ایران گفت: استناد شورای عالی انقلاب فرهنگی به این مسئله، مصوبات قبلی شورا است؛ البته این موضوع نباید تبدیل به رویکرد صفر و یک قطعی شود. در حقیقت به هر دلیلی برخی از جوانان به کشور‌های مختلف برای تحصیل رفته‌اند؛ اگر این دانشجویان شرایط احراز، ضوابط لازم و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر را دارند، باید راه را برایشان باز کنیم.

به گفته وی باید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم طرح خود را برای ضابطه‌گذاری در این زمینه ارائه دهد تا در ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بررسی دقیق‌تر و جمع‌بندی روشن و مؤثری نسبت به این موضوع انجام شود.

او درباره ساماندهی مؤسسات آموزش عالی گفت: شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور مسئولیت این کار را با توجه به مصلحت کلان کشور قبول کرده است و واقعاً در زمینه الحاقات، موردی تصمیم نگرفته ایم؛ بلکه طبق شاخص‌های تعریف شده، کار انجام شده است.

شورا درخواست‌های اصلاح و تکمیل مصوبه را بررسی می‌کند؛ اما بر روی مصوبه قبلی ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور نیز پایبند است.

منبع: شورای عالی انقلاب فرهنگی

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نورانی
۱۵:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سوخوم شورای عالیه فرهنگیه که سردمداری مالا اولا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
آقای عاملی چرا شورای انقلاب فرهنگی اقدامی در برابر عملکرد دانشگاه آزاد انجام نمیده ؟ بنظر میرسه از عملکرد روسای دانشگاه آزاد اسلامی راضی هستید؟