آغاز نشست غیرعلنی مجلس با حضور وزیر امور خارجه

مجلس امروز با حضور وزیر امور خارجه یک نشست غیرعلنی را برگزار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - مجلس شورای اسلامی از صبح امروز سه شنبه یک جلسه غیر علنی تشکیل داده است.

ریاست این جلسه برعهده آقای محمدباقر قالیباف رئیس مجلس و مهمان ویژه این جلسه آقای حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همراه چند نفر از معاونان وزارت خارجه است.

موضوع جلسه غیر علنی امروز مجلس، مذاکرات برجام، روند این مذاکرات و دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران است.

سه شنبه پیش رئیس گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴ برای ارائه گزارش‌هایی از روند مذاکرات وین در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شده بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به نقل از علی باقری کنی در این نشست گفته بود «تاکنون طرف مقابل لغو بخشی از تحریم‌ها را پذیرفته؛ اگرچه ایران لغو تمام تحریم‌ها را حق خود می‌داند.»

به گفته رئیس گروه مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران با ۱+۴، جمهوری اسلامی ایران تاکنون با آمریکایی‌ها گفت‌وگوی مستقیمی نداشته و مسائل مهمی برای مذاکره باقی مانده است.

هیئت ایرانی پس از تنفس چند روزه در دور هشتم مذاکرات وین، بامداد امروز به محل مذاکرات سفر کردند.

مسئولان اروپایی مذاکرات در گفته‌هایشان از «اتخاذ تصمیم‌های لازم» و «تصمیم‌های سیاسی» برای دستیابی به توافق سخن گفته‌اند.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه بخشی از معافیت‌های فعالیت‌های هسته‌ای غیرنظامی ایران را که پیشتر در زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ تحریم بودند، بازگرداند.

رسانه‌ها به نقل از یک مقام حاضر در وزارت خارجه آمریکا نوشته‌اند این اتفاق برای تسهیل در روند مذاکرات وین است و «به معنای بازگشت به برجام نیست.»

روز شنبه ۱۶ بهمن ماه، وزیر امور خارجه در واکنش به خبر معافیت‌های از تحریم‌های هسته‌ای گفت جمهوری اسلامی به طرف‌های آمریکایی و به واسطه برخی از افراد که پیام‌ها را منتقل می‌کنند، اعلام کرده آنها باید حسن نیت خود را در عمل نشان دهند.

آقای امیرعبداللهیان گفت «حسن نیت در عمل یعنی بر روی زمین اتفاق ملموسی رخ دهد. لغو برخی از تحریم‌ها به معنای واقعی خود می تواند ترجمان حسن نیت‌شان باشد.»

وزیر امور خارجه تأکید کرد «آمریکایی‌ها از این موضوع صحبت می‌کنند ولی باید دانست آنچه بر روی کاغذ رخ می‌دهد، خوب است اما کافی نیست.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار