بسته‌های تشویقی؛ راهکار توسعه آبیاری نوین

طبق برآورد اولیه ۵۰ هزار هکتار از سطح اراضی کشاورزی استان قابلیت اجرا برای طرح‌های آبیاری تحت فشار را دارد که این موضوع در اولویت قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان بجنورد -   به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی خراسان شمالی تاکنون ۳۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این استان به سامانه آبیاری نوین تجهیز شده است که از این میزان ۸۰۰ هکتار در سال جاری بوده است و پیش بینی شده که تا سال ۱۴۰۷ سالانه حدود ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی زیر پوشش آبیاری نوین قرار گیرد که تحقق آن بستگی به تخصیص اعتبارات دارد.

در سال‌های اخیر دولت از اجرای سیستم آبیاری نوین در زمین‌های کشاورزی حمایت‌های خوبی داشته، به طوری که ۸۵ درصد هزینه‌ها از سوی دولت تامین می‌شود و کشاورز ۱۵ درصد از هزینه‌ها را تامین می‌کند.

 شاخص راندمان آبیاری نوین با اجرای طرح‌های جدید در استان به ۴۶ درصد رسیده است و با طرح‌های سال جاری به حدود ۴۷ درصد خواهد رسید.

 تمام بهره برداران و متقاضیان اجرای طرح‌های آبیاری نوین مشروب از منابع مختلف آبی، در صورت ارایه درخواست به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان، نسبت به تشکیل پرونده و انجام مطالعات و تهیه طرح به صورت رایگان اقدام می‌شود و پس از طی مراحل تایید طرح، تامین اعتبار و اجرا می‌شود.

امسال ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار در خصوص طرح‌های آبیاری نوین مصوب و ابلاغ شده است، هم اینک اقدامات خوبی در خصوص معرفی طرح‌های اجرایی در حال انجام است.

انتهای پیام/ه 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.