اداره عالی تفتیش بررسی فعالیت های مالی نهادهای دولتی را آغاز کرد

اداره عالی تفتیش می‌گوید بررسی فعالیت اداره‌های دولتی علاوه بر کابل در دیگر ولایات هم انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - مسئولان اداره عالی تفتیش می‌گویند که بررسی هایشان را در باره قوانین، مقرارات و فعالیت های اداری و مالی در این نهاد ها آغاز کرده اند و دستاورد هایی نیز داشته اند.

 اداره عالی تفتیش اعلام کرد که بررسی فعالیت های نهاد های دولتی در حال حاضر در کابل متمرکز است و می‌کوشند تا بررسی هایشان را به دو صد نهاد دولتی افزایش دهند.

قدرت الله جمال، سرپرست اداره عالی تفتیش گفت: "در زون‌ها و ولایت‌ها دفترها وجود ندارد. در گذشته بعضی دفترها ساخته شده و چون دست آورد نداشته است دوباره بسته شده اند. ما اکنون تنها در مرکز دفتر داریم".

مسئولان اداره عالی تفتیش می گویند که از آغاز بررسی نهادهای دولتی تاکنون میلیون ها افغانی به خزانه دولت افزوده شده است.

نجیب الرحمان رحمانی، معاون مالی و اداری اداره عالی تفتیش، می گوید:"در نتیجه این تفتیش در حدود هشت اعشاریه شش میلیارد افغانی، مبالغ قابل تحصیل محسوب شده و مبلغ دوازده اعشاریه سه میلیارد افغانی مبلغ تصفیه".

هم اکنون پنجاه و نه نهاد دولتی در کابل زیر بررسی هستند اما قرار است این روند به ولایت ها نیز گسترش یابد.

فضل الله نظامی، مشاور اداره عالی تفتیش، گفت:"در قسمت مشکلات که در ولایت ها است ما پلان های خود را در سال ۱۴۰۱ داریم و بررسی هایمان به شکل نرمال در مرکز و ولایت ها ادامه پیدا می‌کنند."

اما معاون دوم رئيس الوزراء طالبان اعلام کرده است که میزان فساد در نهادهای دولتی اکنون به صفر رسیده است اما به گفته او مشکل کاغذ پرانی همچنان پابرجاست.

انتهای پیام/ ه

 

 

برچسب ها: تفتیش ، طالبان ، فساد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار