ایران رتبه ۱۵ جهان در تولید علم

ایران در بخش علمی از رتبه ۵۴ جهانی به رتبه ۱۵ ارتقاء یافته است و در حال حاضر بیش از ۲ درصد علم دنیا را تولید می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - ایران پانزدهمین کشور جهان در تولید علم شناخته می‌شود. این رتبه در بزرگ‌ترین بانک اطلاعاتی مقالات جهانی با عنوان اسکوپوس به نام کشورمان ثبت شده است.

به گفته رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، ایران از رتبه ۵۴ جهانی به رتبه ۱۵ ارتقاء یافته است. دستیابی به این رتبه با ایجاد زیرساخت‌های مختلفی در کشور به دست آمده است. به عنوان مثال تعداد دانشگاه‌های کشور پیش از انقلاب ۱۵ بوده و امروز به بیش از ۲ هزار ۶۴۰ دانشگاه رسیده است. همچنین تعداد مدارس از حدود ۴۷ هزار، با رشد ۵ برابری به بیش از ۲۲۰ هزار مدرسه رسیده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری می‌گوید، تعداد دانشجویان در بدو پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۱۷۰ هزار بوده است که در حال حاضر بیش از ۳ میلیون نفر دانشجو داریم.

طبق آخرین رتبه بندی‌های گزارش شده، ایران با ۱ درصد جمعیت جهان؛ ۲ درصد علم دنیا را تولید می‌کند. شما می‌توانید ادامه این گزارش را در فیلم زیر مشاهده کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دکتر شادنوش
۱۱:۴۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
آقای طهرانچی ! مردم رو چی چی فرض کردی ؟ آیا افزایش تعداد دانشگاه‌های کشور که پیش از انقلاب ۱۵ بوده و امروز به بیش از ۲ هزار ۶۴۰ دانشگاه رسیده است معیار افزایش کیفیت علم در ایران است ؟ پس چرا معاون علوم انسانی شما گفته که دکترهای امروزی به اندازه لیسانسیه های سابق سواد ندارند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
معاون دانشگاه آزاد شکر خورده ! حقوق نجومی از دانشگاه آزاد میگیره و بعد دکترهای این دانشگاه رو زیر سوال میبره ؟ اصلا خودش کجای علم و آموزش ایران قرار داره ؟ جز اینه که با رفاقت و ارتباط معاون دانشگاه آزاد شده !
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۷:۴۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
سال 90 رتبه 13 بودیم
Canada
ارمین حسین زاده
۰۵:۲۲ ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
.در کپی پیست مقاله آره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
تعداد دانشگاهاي كشور 80 ميليوني بيش از دانشگاههاي 1 ميليارد و 400 ميليون نفر چين است. با پايين ترين سطح كيفي در دانشگاه. به عنوان عضو هيات علمي اين روند را مضحك و مسخره ميدانم. دانشجويان كيفيت مطلب ندارند و انگيزه درس و پژوهش ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۳ ۱۸ بهمن ۱۴۰۰
بابا یکی به رییس دانشگاه آزاد بگه بیا سامانه آموزشیار رو سر و سامان بده که دانشجویان این دانشگاه رو به خاک سیاه نشونده !
آخرین اخبار