سفر معاون اداری، مالی و مدیریت وزارت علوم به کرمانشاه

معاون اداری، مالی و مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به رویکرد دولت سیزدهم درخصوص پروژه‌های عمرانی گفت : در این دولت اولویت روی اتمام پروژه‌های نیمه تمام است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- علی خطیبی در حاشیه افتتاح و بازدید از چند پروژه عمرانی دانشگاه رازی کرمانشاه گفت : به اعتراف مجامع علمی بین المللی رشد علمی کشورمان طی چهار دهه گذشته خیره کننده بوده است.

به گفته معاون اداری، مالی و مدیریت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حاضر جایگاه علمی ایران در خاورمیانه اول و در دنیا شانزدهم است که حاکی از تلاش‌های صورت گرفته جامعه علمی کشورمان طی این چنددهه است.

دانشمندان ایرانی در دانشگاه‌های مختلف کشور برای افزایش توان علمی کشور در تلاش هستند، برای اینکه بتوانیم خدمات بهتری به مردم و جامعه ارائه دهیم، همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه رازی پای کار هستند و تاکنون نقش مهمی در این زمینه ایفا کرده اند.

در بحث توسعه زیرساخت‌ها برای بزرگان علمی کار‌هایی انجام شده و امروز هم در دانشگاه رازی دانشکده شیمی به بهره برداری رسید.

برای تجهیز دو دانشکده شیمی و هنر و معماری باتوجه به اتمام آن‌ها از سوی وزارت علوم کمک‌هایی را خواهیم داشت که امیدواریم در کمترین زمان ممکن انجام شود.

در دولت سیزدهم تاکید روی اتمام پروژه‌های نیمه تمام است و تلاش می‌شود تا با اختصاص اعتبار و بودجه مورد نیاز پروژه‌های نیمه کاره به پایان برسند.

طبق دستور رئیس جمهور تا زمانی که پروژه‌های نیمه کاره به اتمام نرسند، پروژه جدیدی را آغاز نخواهیم کرد که در این زمینه باتوجه به اینکه در دانشگاه رازی تعدادی پروژه نیمه کاره وجود دارد، اولویت را بر اتمام آن‌ها قرار داده ایم.

گروه شیمی دانشگاه رازی یکی از اولین گروه‌ها و قطب‌های این رشته در کشور محسوب می‌شود.

با توجه به وجود اساتید و دانشمندان برجسته‌ای که در این رشته داریم، برنامه تاسیس دانشکده‌ای برای گروه شیمی در دستور کار قرار گرفت.

عملیات احداث دانشکده شیمی دانشگاه رازی از سال ۱۳۹۳ آغاز شد که در فاز اول به علت تامین نشدن اعتبار مورد نیاز به کندی پیش رفت.

فاز دوم پروژه سال ۱۳۹۹ شروع شد که خوشبختانه با یک پیشرفت فیزیکی مناسب امروز شاهد افتتاح آن هستیم.

ساختمان دانشکده شیمی کرمانشاه در مساحت ۵۴۰۰ متر مربع، دارای پنج طبقه، ۱۵ کلاس درس، ۲۴ آزمایشگاه و ۴۳ اتاق هیات علمی است.

اعتبار صرف شده برای این پروژه حدود ۲۳ میلیارد تومان است تنها بخش تجهیز این پروژه باقی مانده که پس از انجام آن آماده پذیرش دانشجویان برای ترم جدید خواهد بود.

فاز دوم دانشکده هنر و معماری دانشگاه رازی به اتمام رسیده فاز اول این پروژه سال ۱۳۹۵ به بهره برداری رسید و سال ۱۳۹۹ هم فاز دوم آن آغاز شد.

مساحت پروژه ۴۸۴۰ متر است برای اتمام دو فاز این دانشکده جمعا حدود ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.