حدود چهار هزار یمنی قربانی بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف متجاوز

مرکز اجرایی خنثی سازی مین و بمب در یمن آمار تلفات غیر نظامیان بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف سعودی در یمن را منتشر کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان -مرکز اجرایی خنثی سازی مین و بمب در یمن اعلام کرد بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ میلادی حدود چهار هزار غیر نظامی بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای در این کشور که متجاوزان به یمن در حملاتشان به کار گرفته اند، کشته و یا زخمی شدند و بیشتر قربانیان را نیز زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

به گزارش پایگاه خبری الخبر الیمنی، مرکز اجرایی خنثی سازی مین و بمب دیروز شنبه با صدور بیانیه‌ای آمار قربانیان غیر نظامی یمنی ناشی از حملات ائتلاف سعودی به یمن بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ را وحشتناک خواند و اعلام کرد در این مدت سه هزار و هشتصد و چهل و یک نفر بر انفجار بمب‌های خوشه‌ای کشته و یا زخمی شدند که بیشتر قربانیان را زنان و کودکان بی دفاع یمنی تشکیل می‌دهند.
این مرکز اعلام کرد بر اثر انفجار بمب‌های خوشه‌ای متجاوزان بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱ در مجموع یک هزار و ۱۹ غیر نظامی از جمله ۱۱۵ کودک و ۳۹ زن جان باختند و دو هزارو ۸۲۲ غیر نظامی دیگر از جمله ۲۴۱ کودک و ۷۶ زن زحمی شدند.

در بیانیه این مرکز آمده است: بمب‌های خوشه‌ای ائتلاف سعودی همچنین باعث تخریب ونابودی ۸۰۹ مزرعه و هزاران تن از محصولات کشاورزی یمنی‌ها شده است و ۵۴۷ منطقه برای چرای دام‌ها نیز بر اثر پیامد‌های مخرب ناشی از بمب‌های خوشه‌ای غیر قابل استفاده شده اند.

این مرکز انتشار بمب‌های خوشه‌ای در استان الحدیده یمن را فاجعه بار خواند و افزود: در این مدت نزدیک به ۱۵۰ غیر نظامی بر اثر بمب‌های خوشه‌ای در این استان کشته و زخمی شدند.

یادآور می شود در میان سکوت محافل بین المللی و حمایت‌های نظامی غرب از کشور‌های عضو ائتلاف متجاوزان سعودی اماراتی، حملات هوایی متجاوزان به مناطق مسکونی یمن ادامه دارد. در این حملات مناطق مسکونی هدف قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار