سلامت دانش آموزان اولویت نخست آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت : سلامت دانش آموزان در اولویت نخست آموزش و پرورش کرمانشاه قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- مجید یزدان‌پناه گفت : استان کرمانشاه دارای ۳۷۶ هزار و ۵۷ نفر دانش آموز پسر، ۱۶۰ هزار و ۳۸۷ نفر دانش آموز دختر، ۲۷ هزار همکار آموزشی و ۲۹۵ آموزشگاه است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه از ابتدای مهر ماه امسال شرایط حضوری برای مدارس روستایی و مدارس با جمعیت کمتر از ۱۵۰ نفر فراهم شد که در این راستا برنامه ریزی‌هایی انجام و در مدارس روستایی هیچ مشکلی نداشته و همکاران حضور پیدا کردند.

کرونا طی ۲ سال گذشته آموزش را متأثر کرده و دانش آموزان ابتدایی مخصوصاً پایه‌های اول و دوم آسیب آموزشی دیده‌اند.

بیشترین آسیب را در حال حاضر پایه‌های سوم داشته، چون هیچ متخصصی توانایی یاد دادن پایه اول را در فضای مجازی به فرزندان و خانواده‌ها نداشته و در این مدت خانواده‌ها کمک زیادی به آموزگاران کردند.

حق آموزش و حق سلامت از مهم‌ترین کار‌هایی هست که باید نسبت به خانواده‌ها و فرزندان پاسخگو باشیم و حق سلامت نسبت به آموزش اولویت دارد، ولی نسبت به آموزش هم نباید کوتاهی کرد.

آموزش و پرورش دغدغه‌هایی داشته که در مرحله اول برطرف کردن نگرانی خود و در مرحله بعد برطرف کردن نگرانی خانواده‌ها، دانش‌آموزان، مدیران، فرمانداران و حتی خانواده‌هایی که فرزند دانش‌آموز نداشته، ولی احساس نگرانی می‌کنند.

در هیچ جای کشور در مناطق زرد و آبی مدارس روستا تعطیل نیست و افرادی که در مناطق روستا زندگی می‌کنند اکثراً از یک خانواده بوده و اگر مدارس حضوری نباشند باز خانواده‌ها در کنار یکدیگر هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.