اجرای طرح مدیریت هوشمند تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در مشهد

طرح مدیریت هوشمند تخت‌های بستری بیماران مبتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد -جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس تفاهمنامه منعقد شده در صورت نیاز از ظرفیت بیمارستان‌های غیر دانشگاهی نیز استفاده می‌شود.

به گفته ایوب توکلیان  ضریب اشغال تخت مراکز درمانی به صورت ۲۴ ساعته پایش می‌شود. بر اساس برنامه مدیریت هوشمند  از ایجاد ازدحام و بروز بار اضافی به یک بیمارستان جلوگیری و بیماران به تناسب تخت‌های بستری و ظرفیت و امکانات زیر ساختی در تمامی بیمارستان‌ها توزیع می‌شوند.

او گفت: با اجرای این طرح ضمن ارتقای کیفیت خدمات، خدمت رسانی به بیماران غیر کرونایی و آموزش دانشجویان نیز طبق روال گذشته انجام می‌شود. بر اساس سیاست معاونت درمان، بیماران مبتلا به کووید-۱۹ به گونه‌ای توزیع می‌شوند که متناسب با ظرفیت‌ها و تفاهمنامه‌های قبلی با بیمارستان‌ها و همچنین ظرفیت بیمارستان‌های غیردانشگاهی نیز استفاده می‌شود که در این خصوص داده‌های برخط از شرایط حاضر بیمارستان‌ها می‌تواند کمک شایانی داشته باشد.

به گفته رئیس کمیته مراقبت و درمان قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد  در مدیریت هوشمند تخت باید به سمتی برویم که بیمارستان‌ها از تعداد بیماران غیر اورژانسی بکاهند تا در صورت افزایش تعداد بیماران برای بستری بتوان ضمن پاسخگویی به بیماران از فرسودگی و خستگی کادر درمان جلوگیری کرد.

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.