سه راهکار تبدیل شهر شاهو به مقصد گردشگری

شهردار شاهو گفت : با در نظر گرفتن سه راهکار این شهر از معبر به مقصد گردشگری تبدیل می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سابق حسینی گفت : شهر شاهو نقطه تلاقی راه شریانی به سه شهرستان گردشگرپذیر اورامانات یعنی پاوه، روانسر و جوانرود و سایر نقاط است.

به گفته شهردار شاهو این شهر به مناطق گردشگر پذیر غار قوری قلعه و شبانکاره نزدیک است متاسفانه علیرغم همه ظرفیت‌هایی که این شهر در بحث گردشگری دارد، اما طی سال‌های گذشته گردشگران تنها به عنوان یک معبر برای رسیدن به جذابیت‌های سه شهرستان یاد شده از آن استفاده کرده اند.

به گفته حسینی از آنجایی که شاهو را به عنوان مرکز ثقل اورامانات می‌دانیم و ظرفیت‌های زیادی برای جذب گردشگر در آن وجود دارد، با همراهی دیگر کارشناسان حوزه گردشگری راهکار‌هایی را برای تبدیل این شهر به مقصد گردشگری در نظر داریم.

شاهو تنها شهری در اورامانات است که بدون هیچگونه واسطه‌ای در دامنه کوهستان شاهو قرار گرفته و این مسئله ظرفیت بسیار خوبی برای رونق توریسم ورزشی در این شهر بوجود آورده است.

با معرفی این ظرفیت می‌توانیم گروه‌های کوهنوردی که به این کوهستان صعود می‌کنند را به شاهو بکشانیم تا از این شهر صعود راحت تری به کوهستان داشته باشند و به توریسم ورزشی دالاهو هم کمک کنند.

دره نوردی یکی دیگر از ظرفیت‌های شاهو برای توسعه گردشگری است در این شهر دره‌ای به نام "قلانی" وجود دارد و چشمه‌ای در آن واقع شده که دبی آب آن به اندازه چشمه بل در روستای هجیج است.

در صورتی که این ظرفیت‌ها به گروه‌های کوهنوردی و دره نوردی معرفی شوند، هرساله تعداد قابل توجهی از این گروه‌ها به این شهر سفر خواهند کرد.

سومین راهکار در نظر گرفته شده برای تبدیل شاهو به عنوان مقصد گردشگری امروزه تکنیک رویدادسازی یکی از مسائلی است که مناطق گردشگر پذیر مختلف دنیا با توجه به آن توانسته اند گردشگران زیادی را به سمت خود بکشانند.

یکی از ظرفیت‌هایی که در شاهو وجود دارد و می‌تواند برای آن رویدادسازی شود، برداشت محصول توت فرنگی است.

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.