واشنگتن پست:

بایدن عملیات علیه سرکرده داعش را به صورت زنده تماشا کرد

واشنگتن پست در گزارشی نوشت که بایدن عملیات کشته شدن سرکرده داعش در سوریه را به صورت زنده تماشا می‌کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان - روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی نوشت که عملیات ویژه انجام شده در شمال غرب سوریه که منجر به کشته شدن «ابوابراهیم الهاشمی القرشی» سرکرده گروهک تروریستی داعش شد، دو ساعت به طول انجامید، اما برنامه‌ریزی آن ماه‌ها طول کشیده بود.

واشنگتن پست ادعا کرد در ماه دسامبر زمانی که آمریکا محل این سرکرده داعش را شناسایی کرد، گروهی از فرماندهان نظامی آمریکاوارد اتاق عملیات شدند تا به جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا توضیح دهد که چگونه می‌توانند او را در شمال غرب سوریه از بین ببرند. روند این جلسات بین فرماندهان و بایدن درمورد این‌که چه زمانی برای حمله و هدف قرار دادن این سرکرده داعش مناسب است، برای هفته‌ها ادامه داشت.

این روزنامه اظهار داشت که صبح روز سه شنبه این جلسات با تجمع مقامات ارشد دولت بایدن، در دفتر کاخ سفید به اوج خود رسید و در آن روز بایدن با لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش دیدار کرد و مجوز ان عملیات را صادر کرد.

یکی از مقامات ارشد دولت بایدن به واشنگت پست گفت: «سپس در شامگاه چهارشنبه، پس از تماس با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، بایدن به اتاق عملیات آمد و این عملیات را به صورت زنده تماشا کرد. این اتاق بسیار ساکت بود و کسی صحبت نمی‌کرد و جو متشنج بود.»

این مقام آمریکایی اظهار داشت که در طو ل چهارشنبه شب، بایدن از جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا درمورد جنبه‌های دیگر این مأموریت به‌روزرسانی دریافت کرد. در حالی که دیگران القرشی را با استفاده از فناوری تشخیص چهره و اثر انگشت شناسایی کرده بودند، اما بایدن تا زمانی که نتیجه آزمایش دی‌ان‌ای (DNA) در حدود ساعت ۷ صبح روز پنجشنبه دریافت کند هنوز از کشته شدن القرشی مطمئن نبود و آماده بود به جهانیان این خبر را اعلام کند.

در ادامه این گزارش آمده است که این عملیات نتیجه ماه‌ها کار پشت پرده نیرو‌های نظامی و اطلاعاتی آمریکا بود. آن‌ها القرشی را پاییز پیدا کرده بودند و هدف دستگیری، او بود اما این احتمال وجود داشت که این سرکرده داعش در نهایت کشته شود.

ائتلاف آمریکایی بامداد پنجشنبه به بهانه شناسایی یک تروریست، منطقه مسکونی و پرجمعیت «اطمه» در شمال سوریه را هدف قرار داد. پس از آن واشنگتن پست  از کشته شدن ۱۳ نفر از جمله ۶ کودک و چهار زن خبر داد.

منابع خبری از کشته شدن «عبدالله قرداش» موسوم به «ابوابراهیم القرشی» سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان این عملیات نظامی که در آن نیرو‌هایی از سرویس اطلاعاتی عراق در شهر ادلب سوریه شرکت داشتند، خبر دادند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۶ بهمن ۱۴۰۰
بایدن انک کشیشا و اسقفاشونه خودشم میدونه
آخرین اخبار