امرالله حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد زنجان شد

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:دولت سیزدهم تلاش خواهد کرد تا عدالت فرهنگی ایجاد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - شالویی در مراسم معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان  با بیان اینکه مسئولیت در حوزه فرهنگ بسیار سخت است، گفت: در  این حوزه  باید انسان سازی کرد، چرا که فرهنگ همواره مورد تاکید است.

او می گوید: ما به دنبال ساخت یادمان شیخ شهاب‌الدین سهروردی با همکاری انجمن حکمت و فلسفه هستیم که این امر موجب جذب گردشگر خواهد شد.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی یک رویداد مهم است که هیچگاه در تاریخ تکرار نمی‌شود و ساخته و پرداخته یک تفکر دینی و مذهبی است، گفت: اکنون نیز باید تمام تلاش خود را برای حفظ این تفکر به کار بگیریم.

او با اشاره به اینکه دشمن همواره تحریم و فشار‌های بسیاری بر ما وارد می‌کند گفت: عزت و اقتدار ایران اسلامی به حدی است که دشمن توان آسیب رساندن به کشور را ندارد.

استاندار زنجان نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی منادی حیات طیبه است، گفت: عزت طلبی و استقلال از مصداق‌های حیات طیبه است.

 افشارچی، استقلال سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را از دستاورد‌های انقلاب خواند و گفت: استقلال فرهنگی همان توان تولید محصولات فرهنگی است و ما باید تلاش کنیم تا استقلال فرهنگی را هدف خود قرار دهیم.

او با اشاره به اینکه سینما، کتاب، موسیقی و تئاتر ابزار‌هایی برای رسیدن به هدف هستند،می گوید: لازم است تا نسبت به داشته‌های فرهنگی اعتماد به نفس در خانواده‌ها  را ایجاد کنیم که به استقلال فرهنگی منجر می‌شود.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه فرهنگ مجموعه از بینش‌ها و رفتار‌های مادی و معنوی جامعه است، گفت: دشمن به دنبال تعییر این گرایش‌ها است.

 حسنی گفت: در حال حاضر در جنگ نابرابر با دشمن هستیم که با شیوه‌های علمی به تبلیغ و انهدام نهاد‌ها و موسسات فرهنگی ما همت گماشته است.

او  با بیان اینکه دشمن در جنگ نظامی تجهیزات جبهه مقابل را هدف قرار می‌دهد، افزود: در جنگ نرم دشمن فکر و اندیشه جامعه را از درون نابود می‌کند.

به گفته حسنی چهل و سه سال از پیروزی انقلاب سپری شده است و ما متاسفانه در معرفی دستاورد‌های انقلاب کوتاهی کرده‌ایم، لذا یکی از ابزار‌های تزریق امید به جامعه معرفی دستاورد‌های انقلاب است.

در پایان این مراسم از زحمات ۱۴ ماهه محمد ربیع احمدخانی تقدیر و امرالله حسنی به عنوان مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان معرفی شد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.