محیط زیست آبی شهر رشت در خطر است

عضو شورای شهر رشت با اشاره به وضعیت رودخانه‌های زرجوب و گوهررود گفت: محیط زیست آبی این شهر در خطر است.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - سیدحسین رضویان در بیست و چهارمین جلسه شورا گفت: محیط زیست آبی و ۲ رودخانه رشت در خطر است، مسئله بسیار مهم زباله و پسماند در این استان، زندگی مردم را تهدید می‌کند.

به گفته او اگر کسی می‌خواهد امروز به رشت و گیلان کمک کند، پول بیاورد تا زباله سوز سراوان به نتیجه برسد.

۱۳ سازه باید ساخته شود تا زباله سوز سراوان تکمیل بشود، این منهای کارخانه زباله سوز است، این منهای مبلغ دلاری است.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر رشت گفت: چه کسی در این شهر است که قانون را به وسط بیاورد و بگوید شهرک‌های صنعتی حق ندارند فاضلابشان را به ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود بریزند؟

چه کسی است که بگوید فاضلاب شهری نباید به این ۲ رودخانه بریزد، فاضلاب بیمارستانی نباید به این ۲ رودخانه بریزد؟

فقط جلسه، فقط بازدید، فقط رفت و آمد، بچه در این شهر جوان شد، جوان در این شهر پیر شد، پیر در این شهر مُرد، نسل بعد آمد؛ ۲ رودخانه رشت همان است، تالاب همان است، سراوان همان است، جواب این مردم را چه می‌خواهیم بدهیم؟

تصویب بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار در سفر ریاست جمهوری به گیلان

رضویان با مرور عناوین اعتبار تصویب شده در سفر ریاست جمهوری به گیلان گفت: ماحصل این سفر تصویب کمی بیش از ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای استان بود؛ ۱۰۰ میلیارد تومان بهداشت و درمان، ۲ هزار و ۱۷۶ میلیارد توسعه و تکمیل پروژه‌های راه در استان، ۱۸۰ میلیارد برای تکمیل ورزشگاه تختی انزلی و پوریای ولی تالش، یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی، ۲ هزار میلیارد تومان در بخش صنعت و معدن و ۵۰۰ میلیارد تومن توسعه فعالیت زنان و ... در سفر هیئت دولت تصویب شد.

اما آن چیزی که از سفر رئیس جمهور به گیلان در رسانه‌ها بسیار برجسته شد؛ دستور آزادسازی سواحل دولتی بود. چه کسی این را تصمیم سازی کرد و چه کسی این موضوع را تعرفه کرد که مسئله اول گیلان آزادسازی سواحل دولتی است که بسیاری از آن‌ها نیز در تبصره این نهاد و این سازمان و این ارگان نخواهند به جای رسید.

سید حسین رضویان، عضو شورای شهر رشت


بیشتر بخوانید


به گفته او جایگاه ۲ رودخانه زرجوب و گوهررود، تالاب عینک و لندفیل سراوان در میان مسائل گیلان کجاست؟

۵۵۰ میلیارد تومان برای این موضوع اختصاص پیدا کرد، اما به عنوان یک کارشناس عرض می‌کنم وقتی عنوان برای حل مشکل فاضلاب شهر رشت است، آیا این پول را می‌شود به صورت اختصاصی برای ۲ رودخانه هزینه کرد؟

شهر رشت فقط یک مرکز سیاسی نیست بلکه یک گیلانشهر است، شهری که در آن۷۰۰ هزار نفر زندگی می‌کنند و بیش از یک میلیون نفر جمعیت شناور در روز دارد، مسئله اول آن محیط زیست منابع آبی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.