راه اندازی سامانه جامع تجارت برای مبارزه با قاچاق کالا در استان همدان

سامانه‌های «جامع تجارت و جامع انبارها» برای مبارزه هوشمند با قاچاق کالا و ارز و برخورد با عرضه‌کنندگان کالای قاچاق راه اندازی و فعال شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- مدیرکل دفتر امنیتی، انتظامی و مهاجرین خارجی استانداری همدان گفت: راه‌اندازی سامانه جامع تجارت شناسه کالا ظرفیت مناسبی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز فراهم کرده که از این به بعد عرضه کالا تنها در چارچوب ثبت در این سامانه‌ها و توسط اشخاص دارای کد، میسر است.

مهدی اخوان  گفت: عرضه کالای وارداتی بدون شناسه و رهگیری در سطح بازار خرده فروشی مصداق قاچاق کالا خواهد بود و کالا‌های وارداتی باید شناسه کالا یا رهگیری در خصوص آن‌ها پیاده سازی و اجرایی شود تا عرضه آن‌ها در سطح بازار خرده فروشی نیز حتما باید با نصب یا درج شناسه کالا و کد رهگیری باشد.

 لوارم خانگی، پوشاک و دخانیات از جمله کالاهایی هستند که باید شناسه و کد رهگیری داشته باشند.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مقابله با قاچاق کالا و ارز استان همدان گفت: سامانه جامع انبار‌ها و مراکز نگهداری کالا ظرفیت‌های مناسبی برای مبارزه با قاچاق کالا و ارز بوجود آورده که موجب می‌شود دستگاه‌های مختلف تعزیرات حکومتی، نظارتی، سازمان صمت و سازمان جهادکشاورزی بتوانند با هم افزایی وضعیت ورود و عرضه کالا‌های مختلف را رصد کنند.

مهدی اخوان ابراز امیدواری کرد، با ورود جدی به بحث مبارزه هوشمند، شفاف سازی و هم‌افزایی کارگروه‌های مربوطه از قاچاق و عرضه خارج از شبکه فرآورده‌های نفتی و کالا‌های سلامت محور در سطح استان همدان جلوگیری شود.

او گفت: پیشگیری و مقابله با سایر مفاسد اقتصادی و جرایمی نظیر جعل، احتکار، اخلال در نظام اقتصادی و فرار مالیاتی نیز از دیگر فواید سامانه هوشمند جامع تجارت است.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: قاچاق کالا ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار