کمیته امداد خراسان رضوی، قرارداد ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی را با سپاه بست

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی از ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان در قرارداد با سپاه خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - رضا سلم آبادی گفت: در حاشیه مشهد ۶۰۰ واحد مسکونی، ۲۰۰ واحد در رشتخوار و ۱۰۰ واحد دیگر در سبزوار ساخته می‌شود.

در حال حاضر ۳هزار و ۲۳۹ واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش در خراسان رضوی درحال ساخت است که ۴۶۱ واحد تحویل داده شده و ۲۷۸ واحد نیز تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

او گفت: در زمینه ایجاد اشتغال و توانمندسازی خانواده ها از ۳ منبع ایجاد درآمد می شود؛ بند ب تبصره ۱۶ بوده بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بانکی ابلاغ شده و فقط ۲۶ درصد آن باقی مانده، همچنین ۱۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات روستایی و ۵۸ میلیارد تومان نیز از هم افزایی ابلاغ شده که جمعا ۷۰۳ میلیارد تومان جمع آوری شده و تاکنون ۶۹۰ تومان وصول شده است.

به گفته او منابع درآمد کمیته امداد از اعتبارات دولتی و مشارکت‌های مردمی است، در خراسان رضوی ۲۱۲ هزار خانواده تحت حمایت، ۱۷۷ هزار معیشت بگیر هستند که ۸۴ هزار خانواده شهری و ۹۵ هزار خانواده روستایی هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: ۳۵ هزار و ۹۰۰ فرزند نیازمند داریم که ۱۱۵ هزار حامی به بعضی از آن ها را تحت حمایت قراردادند. ازین تعداد ۱۱ هزار و ۷۶۲ کودک یتیم و ۲۴ هزار فرزند محسنین هستند.

سلم آبادی گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای امسال از ۴۵۰ صندوق صدقات در منازل مشترکین و ۱۹ هزار و ۷۰۰ صندوق معابر، ۲۵ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

او گفت: ۱۱۷ میلیارد تومان نیز از شهرها و روستاهای استان زکات جمع اوری شده که توسط خود مردم و خیران، صرف تامین جهیزیه، کمک معیشت و درمان خانواده های نیازمند شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان رضوی گفت: در بحث درمان، مددجویان کمیته امداد نیازمند حمایت مردم هستند، ۴ هزار و ۳۲۰ بیمار صعب العلاج در استان وجود دارند.

به گفته او ساخت ۶۰۰ واحد مسکونی در حاشیه شهر مشهد که به ازای هر واحد ۴۵ میلیون تومان توسط بنیاد علوی، ۳۵ میلیون تومان کمک کمیته امداد و ۱۰۰ میلیون تومان وام قرض الحسنه توسط بنیاد مسکن صورت میگیرد.

انتهای پیام//ف.ح.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۱ ۲۱ مرداد ۱۴۰۱
سلام بخشیدخداخیرتون بده من ۳تابچه یتیم دارم شوهرم دوسال فوت کردبچه هام سیدهستین یک دختربزرگ دارم دوتا پسرکوچیک دارم یکی ۱۲ساله ش یکی هم ۱۰ساله ش که مادرزاتی فجله نمیتون راه بره خودم هم مریضم نمیتونم برم سرکارفقط دخترم میره سرکارتوخونه های مردم تمیزکاری بخداقسم بعضی شب هابچه هام گشنه میخابند یک لقمه نون توسفره مون پیدانمیشه که بچه هام بخورند
Iran (Islamic Republic of)
منیره کرمی
۰۱:۱۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام من دارای سه فرزند مریض هستم که هیچ درآمدی ندارم فقط یارانه و حقوق کمیته دارم که سر برج اون هم به صاحب خونه میدم تا تا آخر برج هیچی ندارم قبلا تو پارک زندگی میکردم که کمیته یک خونه برام اجاره کرده تو رو خدا کمکم کنید واقعا صبرم تموم شده موندم چکار کنم
آخرین اخبار