"حدیث عاشقی" آیین بزرگداشت علی اکبر فریدونی در بیجار برگزار می‌شود

آیین بزرگداشت زنده یاد "علی اکبر فریدونی" همراه با برپایی نمایشگاهی از آثار این هنرمند مطرح بیجاری پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه در پردیس سینمایی بیجار برگزار می‌گردد.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار با تبریک فرارسیدن چهل وسومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: در راستای برنامه‌های پیش بینی شده جهت جشن ملی ۱۴۰۰ برگزاری برنامه بزرگداشت هنرمند با اخلاق خوشنویسی بیجاری که در ترویج هنر انقلاب و مفاهیم آن اهتمام خاصی را داشتند به منظور معرفی چهره‌های فعال هنر متعهد پنجشنبه ۱۱ ساعت ۱۴ بهمن ماه در محل پردیس سینمایی آزادی بیجار با حضور مسئولین استانی و شهرستانی، هنرمندان و شاگردان آن مرحوم برگزار می‌شود.

سید عبدالرضا خضری گفت: همزمان با برگزاری این برنامه نمایشگاهی از آثار این هنرمند خوشنویس شامل ۳۰ تابلوی خوشنویسی به مدت یک هفته در محل گالری مهر پردیس سینمایی آزادی بیجار در معرض نمایش گذاشته شده و با اهدای لوح یادیود زنده یاد علی اکبر فریدونی از خانواده این هنرمند تجلیل به عمل خواهد آمد.

استاد فریدونی متولد ۱۳۳۲ از هنرمندان ممتاز خوشنویسی بیجاری بود که بیش از ۴۰ سال در زمینه آموزش هنر فعالیت داشت و حاصل آن تربیت هنرمندانی است که خود امروز در کسوت استادی به فعالیت مشغول هستند.

از جمله تحریرات قلمی ایشان، تحریر چهار شماره مجله " ارمغان معلم "، " نغمه گروس" و مجموعه شعر "نهال " می‌باشد. او ضمن عضویت در هئیت تحریریه‌ی روزنامه " روایت قلم " نشریه اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان، در تحریر خط‌های نستعلیق، شکسته، ثلث، نسخ و طغرا در زمینه طراحی آرم نیز فعالیت داشته اند.

علی اکبر فریدونی، علاوه بر مقام ممتاز استادی انواع خط معمولی در استان کردستان، یکی از چهره‌های درخشان فضل و ادب در عرصه‌ی مسائل فکری و فرهنگی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.