چه کسانی می‌توانند بدون ضامن وام بگیرند؟

رئیس شورای هماهنگی بانک‌های کرمانشاه گفت: همزمان با سراسر کشور و از زمانی که دستورالعمل پرداخت تسهیلات بدون ضامن ابلاغ شده این پرونده در کرمانشاه نیز آغاز شده است، پرداخت وام بدون ضامن برای تسهیلات خرد و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- بهزاد جلیلیان گفت: تمام افرادی که حقوق خود را از بانک دریافت می‌کنند، صرف نظر از اینکه کارمند کدام دستگاه، اداره و یا شرکت معتبر باشند، می‌توانند از این رویه استفاده کنند و از بانکی که حقوق می‌گیرند، وام دریافت کنند.

به گفته جلیلیان، بازنشستگان نیز می‌توانند از همین رویه برای دریافت تسهیلات استفاده کنند و محدودیتی برای آنها وجود ندارد. داشتن گواهی کسر از حقوق برای دریافت تسهیلات بدون ضامن ضروری است. این تسهیلات به افرادی داده می‌شود که رتبه اعتباری آنها A و B و C باشد که این رتبه به میزان خوش حسابی متقاضی در بازپرداخت تسهیلات بانکی مرتبط است.

در گذشته یک فرد حتی برای دریافت یک ریال تسهیلات هم نیازمند ضامن بود، اکنون این شرایط تسهیل شده و فرد حقوق بگیر یا کارمند می‌تواند بدون ضامن و با داشتن گواهی کسر از حقوق، تسهیلات خرد دریافت کند. داشتن سپرده نزد بانک برای دریافت این شیوه تسهیلات الزامی نیست. البته این موضوع به وضعیت منابع و مصارف بانک‌ها بستگی دارد و ممکن است برخی از بانک‌ها با توجه به شرایطی که دارند پرداخت تسهیلات به افرادی که نزد آن‌ها حساب دارند را در اولویت بگذارند.

این دستورالعمل به همه شعب ۱۳ بانک عضو کمیسیون هماهنگی بانک‌ها ابلاغ شده، وقتی این دستورالعمل از سوی وزارت اقتصاد ابلاغ شده، همه بانک‌ها چه خصوصی و چه دولتی که حقوق پرداخت می‌کنند، ملزم به رعایت این شیوه پرداخت تسهیلات هستند.

انتهای پیام/ ط.پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.