لاوروف:

غرب تلاش دارد اصل تقسیم ناپذیری امنیت را به فراموشی سپارد

در تماس تلفنی وزرای خارجه روسیه و آمریکا، لاوروف از رویکرد غرب در خصوص امنیت انتقاد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان – سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه و آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا امروز با یکدیگر تلفنی گفت‌وگو کردند.
به گزارش الجزیره، سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه گفت: بلینکن در این تماس تلفنی بر ضرورت اجرای مذاکرات بیشتر در خصوص تضمین‌های امنیتی اذعان کرد.

لاوروف همچنین گفت: موضع واشنگتن و ناتو در خصوص مبدأ تقسیم ناپذیری امنیت منفی بود. غرب تلاش دارد تا اصل تقسیم ناپذیری امنیت را به طور کلی به فراموشی سپارد.

بلینکن نیز در این تماس تلفنی خطاب به لاوروف گفت: در صورتی که ولادیمیر پوتین قصد جنگ و یا تغییر رژیم (اوکراین) را ندارد، اکنون زمان آن است که سربازان و تسلیحات سنگین را عقب بکشد.

لاوروف نیز در پاسخ به این ادعاهای بلینکن گفت تشدید تنش هایی که آمریکا مدعی آن است، رخ نداده؛ بلکه این تنها جابجایی سربازان روسیه داخل مرزهای کشور است.

گفتنی است پیش از این در آستانه تماس تلفنی آتی سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن، مسکو اعلام کرد که در مقابل تهدیدات واشنگتن به اعمال تحریم‌ها عقب نشینی نمی‌کند.

سفارت روسیه اعلام کرد که مسکو در این خصوص عقب نشینی نکرده و به تهدیدات واشنگتن به اعمال تحریم‌ها توجهی نمی‌کند. این سفارت هم چنین اشاره کرده که سربازان روسیه هیچ کسی را تهدید نمی‌کنند و این حق حاکمیتی مسکو است که ارتش خود را در داخل اراضی اش جابجا کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار