نماینده ولی فقیه در لرستان:

رویداد‌های دهه فجر انقلاب در دنیا بی نظیر است

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: رویداد‌ها و وقایع دهه فجر انقلاب اسلامی ایران در دنیا بی نظیر است و مشابه ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی روز سه شنبه در آیین نواختن زنگ انقلاب در مدرسه شاهد خرم آباد بیان کرد: دهه فجر دهه‌ای به یاد ماندنی در تاریخ انقلاب و نهضت‌های سیاسی جهان است.

وی اظهار داشت: دهه فجر با استقبال بی نظیر ملت ایران از بنیانگذار انقلاب اسلامی آغاز شد و رویداد‌هایی که در این دهه به وقوع پیوست مشابه و مانندی در تاریخ جهان نداشته است.

وی بیان کرد: در حالیکه زورگویان عالم تمام توان و قدرت مادی خود را به کار گرفتند تا مانع فجر انقلاب اسلامی شوند، اما این مهم به وقوع پیوست؛ انقلاب اسلامی طلوع کرد و محاسبات زورگویان عالم بهم ریخت.

وی با اشاره به اینکه تمام امکانات مادی در اختیار استکبار بود ادامه داد: ژنرال‌های آمریکایی در کشور ما بودند تا مانع طلوع انقلاب اسلامی شوند، اما امام راحل دولت موقت تشکیل داد و پادگان‌های نظامی از سربازان و ارتشیان دلبسته به امام (ره)؛ اسلام و روحانیت تخلیه شد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: محاسبات کودتای نظامی به دستور امام راحل و با حضور مردم بهم ریخت و سرانجام پیوستن همافران نیروی هوایی و اعلام حمایت ارتشیان و نیرو‌های نظامی به صف انقلاب؛ پیروزی ۲۲ بهمن ۵۷ را رقم زد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: لرستان نیز جولانگاه گارد شاهنشاهی بود، اما جوانان پشت سر روحانیت انقلابی در مقابل آن‌ها مقاومت کردند و جمعی از آن‌ها به درجه رفیع شهادت نائل شدند که هر کدام از این رویداد‌ها و وقایع؛ مطالب فراوانی برای بیان کردن و ترسیم در قالب آثار هنری فاخر دارد.

وی بیان کرد: روزی که همه ملت ایران از خواسته‌های شخصی و آرزو‌های مادی و طولانی مدت خود دست کشیدند فجر انقلاب اسلامی طلوع کرد.

وی با بیان اینکه دانش آموزان و معلمان در مهر ۵۷ کلاس‌های درس را تعطیل کردند و ستون فقرات زورگویان عالم شکسته شد ادامه داد: این موفقیت در سایه وحدت و همدلی بود و همچنان باید از خواسته‌های شخصی خود بگذریم و مسولان که لباس خدمتگزاری به تن دارند باید خود را وقف خدمت به مردم کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.