پیشنهاد کاهش سقف بودجه شهرداری تهران تصویب شد

کاشانی در طرحی سقف بودجه شهرداری را ۵۰ هزار میلیارد به همراه تبصره‌هایی پیشنهاد کرد که با موافقت اعضای شورا همراه شد.

باشگاه خبرنگاران جوان - در جلسه امروز شورای شهر بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری تهران و سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در دستور کار اعضای شورای شهر قرار گرفت.

آخوندی، رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر از ۳ سناریوی مورد بررسی در مورد بودجه شهرداری خبرداد و گفت: نتیجه بررسی‌های ما در کمیسیون این بود که عدد لایحه شهرداری را قبول نداریم و ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان را نمی‌پذیریم و به همین خاطر سه سناریو مورد بررسی قرار گرفت که در سناریوی اول رقم بودجه ۳۷ هزار میلیارد تومان، در سناریوی دوم ۴۷ هزار میلیارد تومان و در سناریوی سوم ۵۲ هزار میلیارد تومان است.

رئیس شورای شهر تهران گفت: ما دوست داریم بودجه شهرداری تهران با رقم ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان تحقق یابد، اما باید در این بخش منطقی عمل کنیم و مهمترین منطق این است که در بودجه شهرداری تهران در سال جاری بپردازیم و ببینیم چقدر از بودجه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۰ محقق شده است.

زاکانی گفت: قطعا بودجه ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی شهرداری تهران در سال آینده محقق خواهد شد چرا که شهرداری تهران در این بخش برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده است. ضمن اینکه رقم مالیات بر ارزش افزوده از دی ماه امسال از سه به ۴ درصد افزایش یافته و سایر عوارض نیز بیست درصد در سال‌های آینده افزایش خواهد یافت.

امانی گفت: بودجه شهرداری تهران با افزایش ۵۳ درصدی به شورا ارائه شد که از همان روز اول گفتیم تحقق آن سخت است و پیشنهاد کردیم سقف آن کاهش پیدا کند و باید سقف بودجه کاهش پیدا کند.

حبیب کاشانی عضو شورای شهر در طرحی پیشنهاد کرد: بودجه شهرداری را سقف ۵۰ هزار میلیارد نومان در نظر بگیریم و به وسیله تبصره‌های مشخص در صورتی که مبلغ اصلی تحقق پیدا کرد به وسیله تبصره‌ها شهرداری پروژه‌های خود را انجام دهد.

در نهایت اعضای شورای شهر با ۱۷ رای به طرح پیشنهادی آقای کاشانی رای مثبت دادند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.