آمار نگران کننده فشارخون در اصفهان

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان بیش از ۴۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال دچار بیماری فشار خون هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان - کیان حشمت گفت:فشار خون یکی از بیماری‌های شایع در ایران است و در استان اصفهان بیش از ۴۰ درصد افراد بالای ۵۰ سال دچار بیماری فشار خون هستند.

او گفت: به سبب عواملی همانند مصرف نمک، چاقی، کم‌تحرکی یا بی‌تحرکی و مصرف فست‌فود‌ها در ۳۰ سال اخیر شیوع فشار خون بسیار بالا بوده است که عوارضی همانند بیماری‌های قلبی عروقی، سکته‌های قلبی و مغزی، نارسایی مزمن کلیه و بیماری‌های چشمی را در بدن فرد به دنبال دارد.

این متخصص قلب و عروق معتقد است: میزان فشار خون نرمال ۱۲۰ بر ۸۰ است که با توجه به اینکه افزایش فشار خون علامت شاخصی ندارد باید افراد به صورت منظم فشار خون خود را غربالگری کنند و هر فرد بالای ۱۸ سال حداقل سالی یک مرتبه فشار خون خود را اندازه گیری کند.

پیش از این رئیس گروه قلب و دیابت دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفته بود: فشار خون بالا، دومین عامل خطر مهم در بیماران دیابتی درمورد بروز سکته‌های قلبی و مغزی است و هر بیمار دیابتی که به پزشک مراجعه کند، در گام نخست باید فشار خون وی مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.