ایجاد ۳۷ هزار و ۴۳۵ شغل خالص در استان کرمانشاه

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت : بر اساس لایحه بودجه سال آینده ۳۷ هزار و ۴۳۵ شغل خالص در استان ایجاد خواهد شد، برای تحقق این هدف باید به رشد هفت درصدی دست پیدا کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- حبیب الله وفایی گفت : لایحه بودجه سال آینده یک تغییر راهبردی نسبت‌به سال‌های گذشته داشته یعنی پایه‌ریزی لایحه بر مبنای تحقق رشد هشت درصدی در کشور است .

به گفته رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه مقرر شد که در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه منابع اقداماتی از جمله فروش اموال مازاد به عنوان یکی از محل‌های تحقق درآمد‌های دولت پیگیری شود.

بنابر پیش‌بینی اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه درآمد استان از محل فروش اموال مازاد دستگاه‌های اجرایی حدود ۲ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

صندوق پیشرفت و توسعه استان کرمانشاه مهم‌ترین مصوبه امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان کرمانشاه بود که برمبنای آن باید همه دستگاه‌های اجرایی برای سال ۱۴۰۱، به صورت برنامه محور اعلام کنند که چه سهمی از اشتغال و تولید مصوب شده را محقق خواهند کرد.

براساس احکامی که در لایحه بودجه سال آینده آمده و به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده است، این صندوق برای اولین‌بار تشکیل‌شده و بخشی از منابع تامین مالی برای برنامه‌های توسعه کشور و استان در آن در نظر گرفته‌شده به طوری که حدود ۶۶ هزار میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۴ در این صندوق و در اختیار استان‌ها قرار خواهد گرفت و سهم کرمانشاه هم از این رقم چیزی حدود ۲ هزار میلیارد تومان است.

در لایحه بودجه سال آینده ۳۷ هزار و ۴۳۵ شغل خالص در استان ایجاد خواهد شد، برای تحقق این هدف باید به رشد هفت درصدی دست پیدا کنیم.

 میزان اشتغال پیش‌بینی‌شده برای کل کشور یک میلیون و ۶۸ هزار شغل است برای تحقق این هدف باید به رشد هشت درصدی دست پیدا کنیم که برای آن ۵۵ هزار میلیارد تومان اعتبار از صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی، سرمایه‌گذاری خارجی، سرمایه‌گذاری داخلی و سایر منابع عمومی در نظر گرفته شده است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار