پیوستن اماکن مقدس مازندران به پویش پرچم افتخار

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران از پیوستن اماکن مقدس مازندران به پویش پرچم افتخار خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری-حیدری از آذین بندی محوطه آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران همزمان با دهه مبارک فجر خبر داد و گفت: اماکن مقدس مازندران به پویش «پرچم افتخار» پیوستند و در هر بقعه متبرکه شاخص چندین پرچم جمهوری اسلامی به اهتزاز درآمده است.

او گفت: ۴۸۰ برنامه به‌مناسبت دهه فجر در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود.

این برنامه‌ها شامل کلنگ‌زنی پروژه‌های عمرانی در بقاع متبرکه، نشست‌های بصیرتی، یادواره شهدای انقلاب، عطرافشانی ضریح امامزادگان، عطرافشانی قبور شهدا، محافل انس با قرآن کریم، آذین‌بندی امامزادگان، نمایشگاه دستاورد‌های انقلاب، اجرای گروه سرود، دیدار با خانواده معظم شهدا، اهدای بسته‌های معیشتی و... می‌شود.

به گفته حیدری مراسم عطرافشانی قبور شهدا و ضریح آستان مقدس امامزادگان مازندران هم در دهه فجر اجرا و سلسله نشست‌های بصیرتی و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب در جوار بقاع متبرکه استان برگزار خواهد شد.

در ایام دهه مبارک فجر نمایشگاه کتاب در آستان مقدس امامزاده عباس (ع) ساری، امامزاده ابراهیم (ع) آمل و امامزاده بسمل (ع) رامسر برپا می‌شود.

به گفته حیدری مراسم یادواره شهدا مدفون در آستان مقدس امامزاده ابراهیم (ع) آمل در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.

محافل انس با قرآن کریم در تمامی شهر‌های استان و بقاع متبرکه شاخص مازندران با حضور قاریان بین‌المللی و قاریان ممتاز استانی برگزار خواهد شد.

یکی از بزرگ‌ترین دستاورد‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) بر آن تاکید داشته این بود که موقوفات باید به حالت وقفیت بازگشته و عمل به وقف شود و در همین راستا اوقاف و امور خیریه مازندران با تلاش بی‌وقفه توانسته بسیاری از موقوفات را از دست متصرفین آزاد و به حالت وقف بازگرداند.

به گفته حیدری در راستای اجرای امینانه نیت واقفان خیراندیش ادارات اجرایی در حال تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار هستند تا پس تکمیل به دست این عزیزان برسد.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار