پرداخت بیش از ۱۹۱ میلیارد تومان به شهرداری‌ها و دهیاری‌های کردستان

مدیرکل امور مالیاتی کردستان گفت: در نه ماهه اول امسال بیش از ۱۹۱ میلیارد تومان از محل عوارض دریافتی مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان توسط اداره امور مالیاتی کردستان پرداخت شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج - حسن سجودی با اشاره به اینکه این رقم براساس قانون مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری ­ها و دهیاری‌های استان واریز می‌شود گفت: پرداختی‌ها در طول ۹ ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد قابل توجهی معادل ۲.۱۳ برابر برخوردار بوده است.

 مدیرکل امور مالیاتی کردستان  می گوید: در بین تمامی نقاط استان، شهرداری مرکزی سنندج ۴۵میلیارد و ۹۲۲ میلیون تومان، شهرداری سقز با ۱۸ میلیارد و ۳۵۴ میلیون تومان، شهرداری مریوان بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان و شهرداری بانه با ۱۲ میلیارد و ۴۲۴ میلیون تومان به ترتیب بیشترین مبالغ را دریافت کرده اند.

به گفته او: شهرداری قروه ۸ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان، شهرداری کامیاران ۶ میلیارد و ۴۷۸ میلیون تومان، شهرداری بیجار ۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان، شهرداری دهگلان ۳ میلیارد تومان، شهرداری دیواندره ۳ میلیارد ۹۳۲ میلیون تومان تومان از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده در نه ماهه اول سال ۱۴۰۰ دریافت کرده اند.

سجودی ضمن تاکید بر اینکه براساس بند دوم ماده ۳۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده، کلیه نقاط شهری و روستایی شامل این پرداخت‌ها می‌شوند،گفت: حدود ۱۷۰۲ نقطه شهری و روستایی در استان از منافع پرداخت عوارض مالیات بر ارزش افزوده توسط شهروندان برخوردار شده اند و علاوه بر شهر‌های بزرگ استان، بالغ بر مبلغ ۷۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان نیز به حساب سایر نقاط مشتمل بر شهر‌های کوچک، روستا‌های فاقد دهیاری و روستا‌های دارای دهیاری نیز واریز شده است.

گفتنی است؛ نرخ مالیات بر ارزش‌افزوده ۹ درصد است که مطابق قانون شامل ۶ درصد مالیات و ۳ درصد عوارض ارزش‌افزوده می‌باشد و هر ماه عوارض وصول شده، مستقیما به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز می‌شود.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.