با هدف توسعه آبزی پروی در گلستان انجام شد

امضای تفاهم نامه ۷ هزار میلیاردی بین شیلات، استانداری گلستان و بنیاد برکت

اداره کل شیلات گلستان، استانداری و بنیاد برکت برای توسعه و تکمیل زنجیره تامین آبزی‌پروری در استان تفاهم نامه ۷ هزار میلیارد ریالی امضا کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گرگان - تفاهم نامه سه جانبه استانداری گلستان، بنیاد برکت و اداره کل شیلات استان با هدف همکاری مشترک در برنامه‌ریزی و راه‌اندازی کسب و کار‌های زنجیره تامین، تولید و پروش آبزیان و به منظور فراهم کردن بستر اشتغال، تولید آبزیان و گردشگری دریایی در استان گلستان در قالب طرح توسعه و تکمیل زنجیره تامین آبزی‌پروری در استان گلستان منعقد شد.

سید جواد قدس علوی مدیرکل شیلات گلستان در این باره گفت: گلستان از دیرباز بستری مناسب برای فعالیت‌های شیلاتی بوده و امروز با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر در پرورش ماهی و میگو و همچنین ایجاد ظرفیت‌های آبزی پروری جایگاه خوبی در سطح کشور دارد.

او گفت: سایت پرورش میگوی گمیشان، شهرک شیلاتی، توسعه پرورش ماهی در قفس و پن و مزارع پرورش ماهیان خاویاری از جمله نمونه‌های اقدامات در حال انجام در مسیر توسعه آبزی پروری در گلستان است.

مدیر کل شیلات گلستان می‌گوید: تولید محصولات مرتبط با دریا و آبزی‌پروری با حضور بنیاد برکت و سایر مجموعه‌های اقتصادی می‌تواند محرومیت شهرستان‌هایی همچون گمیشان را کاهش دهد و زمینه اشتغال پایدار را فراهم کند.

او گفت: شیلات استان پهنه مورد نیاز در بستر دریا و خشکی را برای آبزی پروری در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد و تلاش دارد صدور مجوز‌های لازم برای راه اندازی کسب و کار‌ها در حوزه آبزی پروری را تسریع کند.

به گفته قدس علوی ارائه خدمات فنی مهندسی به متقاضیان برای افزایش بهره وری تولید، احداث سایت پشتیبان، لایروبی دهانه گرگانرود، کنترل و بررسی مستمر تغییرات اکولوژیکی و زیست محیطی از مهمترین تعهدات شیلات در این تفاهم نامه است.

او گفت: رفع موانع تولید، اشتغال و راه اندازی کسب و کار جدید در حوزه آبزی پروری منطبق بر مدل عملیاتی، تامین و توسعه زیرساخت‌های لازم برای تکمیل زنجیره تامین آبزیان از طریق دستگاه‌های مرتبط، کنترل و نظارت بر ابعاد اجتماعی، امنیتی، زیست محیطی، از مهمترین تعهدات استانداری گلستان در این تفاهم نامه است.

قدس علوی می‌گوید: بنیاد برکت کشور براساس این تفاهم نامه، بر ارائه مدل کسب و کار برای تولید آبزیان در دریا (قفس و پن)، انجام اقدامات ترویجی برای ایجاد اشتغال مولد در تکمیل زنجیره تامین آبزی پروری، ارائه تسهیلات حمایتی به متقاضیان اهلیت سنجی شده، همکاری در تامین بخشی از اعتبار مورد نیاز جهت اجرای زیرساخت‌های ضروری، متعهد شده است.

مدیر کل شیلات گلستان گفت: همچنین برای کارآفرینی و توانمند سازی اقتصادی اجتماعی در استان گلستان فرایند اهلیت سنجی افراد، آموزش آنها، تامین مالی طرح‌های اشتغال زایی، ایجاد فرصت‌های شغلی براساس ظرفیت‌های فردی و محیطی، پشتیبانی از نهاده‌های تولید، بازاریابی محصولات و نظارت بر استمرار و پایداری مشاغل براساس آیین نامه اجرایی سرمایه گذاری حمایتی اشتغال برکت "سحاب" انجام می‌پذیرد.

 

انتهای پیام/ق 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.