جزئیات دپوی زباله‌ها در سطح شهر اهواز/ دستگاه‌های امنیتی و قضایی به ماجرا ورود کردند

در طی چند روز گذشته اعتصاب کارگران بخش مدیریت پسماند شهرداری اهواز، باعث دپوی زباله‌های شهری در خیابان‌های شهر شد که دستگاه‌های امنیتی و قضایی به ماجرا ورود کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان - از اواسط هفته گذشته، دپو زباله‌ها در سطح معابر و خیابان‌های شهری اهواز که در نتیجه اعتصاب کارگران بخش مدیریت پسماند شهرداری اهواز و عدم جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر باعث بروز برخی انتقاد‌ها نسبت به مدیریت شهری شد.

در گذشته این ماجرا به صورت مقطعی و در محلات و خیابان‌های خاص صورت می‌گرفت، اما این بار به صورت هماهنگ و سراسری در شهر اهواز صورت گرفته که باعث بروز حواشی نسبت به این ماجرا از جمله دست داشتن برخی برای ضربه به شورای شهر و شهردار اهواز در این موضوع شد.

هرچند با ورود دستگاه‌های امنیتی به ماجرا، خاطیان شناسایی و جمع‌آوری زباله‌ها از سطح شهر آغاز شده، اما پیگیری موضوع و تنبیه خاطیان و جلوگیری از تکرار این موضوع، جزو خواسته‌ها مردم شده است.

رئیس شورای شهر اهواز امروز در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس بررسی صورت گرفته از طرف نهاد مالی شهرداری، حقوق کلیه پاکبانان به روز به حساب پیمانکاران واریز شده است.

به گفته محمودی مقصر تاخیر در پرداخت حقوق پاکبانان خود پیمانکاران هستند که انتشار شایعه قطع حقوق پاکبانان نیز بر این ماجرا دامن زد و باعث اعتصاب آنان شد.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: گزارش ماجرا به دستگاه‌های قضایی و امنیتی استان ارسال شده و به زودی خاطیان تنبیه خواهند شد.

در این بین، وجود برخی ایرادات حقوقى به قرارداد‌های پیمانکاران با شهرداری اهواز در گذشته، که به صورت‌های مختلف در شهر بروز می‌کند از جمله بکارگیری آسفالت بی‌کیفیت برای ترمیم معابر و یا عدم زیرسازی استاندارد آن و همچنین استفاده از ابزار و مصالح غیر استاندارد در پروژه‌های شهری.

اکنون بروز این ماجرا و دست باز برخی پیمانکاران برای تخلف و ایجاد مشکلاتی برای شهر و شهروندان، لزوم بازنگری در قرارداد‌های شهرداری با پیمانکاران را ضروری کرده است.

 رضا امینی شهردار اهواز می گوید: قرارداد‌های پیمانکاران مدیریت پسماند شهرداری اهواز، یک ساله است که اغلب دارای ایرادات حقوقی و اشکالاتی است که گاهی همان قرارداد‌ها نیز به وسیله پیمانکاران اجرا نمی‌شود.

امینی گفت: این اشکالات امروز با ماجرای اعتصاب کارگران و دپو زباله‌ها در سطح شهر بروز کرده که با ورود دستگاه قضا به ماجرا، اعتصاب کارگران خاتمه یافته تا امروز کلیه زباله‌ها از سطح شهر جمع‌آوری می‌شوند.

شهردار اهواز می گوید: تصمیم شهرداری و شورای شهر بر شناسایی و تنبیه خاطیان است هرچند موضوع جمع‌آوری زباله‌ها از سطح معابر آغاز شده است و این مشکل حل شده است، اما برخورد با خاطیان دنبال خواهد شد.

به گفته او هیچ کارگر شهرداری هیچ گونه طلبی از شهرداری ندارد و فقط چند مورد است که مربوط به مدیریت اسبق شهردار که باید به صورت حقوقی پیگیری و طلب آنان پرداخت شود.

امینی با هشدار به برخی برای ضربه به شهر با بروز این گونه مسائل، گفت: شناسایی و برخورد با خاطیان به شدت در حال پیگیری است و قطعاً هرکسی که باعث بروز مشکلاتی برای شهروندان شود از چرخه مدیریتی شهرداری کنار گذاشته خواهد شد.

او گفت: قطعاً با اصلاح قرارداد‌ها اجازه تکرار این گونه تخلفات را نخواهیم داد و افراد خاطی نیز در سوابق آنان درج خواهد شد و از حضور در مناقصات آتی منع خواهند شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.