معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند:

لزوم داشتن نگاه واقع بینانه به تجارت در اروند

خانی با پذیرش مشکلات در حوزه ی تجارت، بزرگنمایی آن ها را سبب کاهش سرمایه گذاری ها در منطقه آزاد اروند دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ علی خانی، عضو هیات مدیره و معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند  در نشست کمیسیون تسهیل تجارت و مدیریت واردات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی آبادان گفت: می پذیریم که مشکلات در حوزه تجارت در این منطقه وجود دارد زیرا دیدگاه منطقه آزاد هنوز جایگزین تفکرات دولتی نشده اما باید توجه کرد که بزرگ نمایی معضلات باعث فرار سرمایه گذار و سرمایه از اروند می شود.

او  لزوم اجرای قوانین چگونگی اداره مناطق آزاد بر اصلاح این قوانین مهم تر خواند و مشکل اصلی را استقرار قوانین در این مناطق خواند.

خانی در این نشست که با محوریت بررسی مشکلات و موانع واردات کالا و ارائه راهکارهایی جهت رونق گمرک منطقه آزاد اروند برگزار شد ، گفت: قیمت تمام شده کالاهای وارداتی با مقررات امور گمرکی مناطق آزاد باید با کالاهای که از راه کمرگ جمهوری اسلامی ایران وارد میشود؛ متفاوت باشد و ساکنین منطقه آزاد اروند باید تفاوت قیمت کالاها را نسبت به سرزمین اصلی احساس کنند.

او خواستار همکاری بیشتر معاونت سرمایه گذاری این سازمان و اتاق های بازرگانی آبادان و خرمشهر با کمک ادارات صمت و اصناف شد تا بازرگان ها ملزم شوند هنگامی که کالایی را با رویه مناطق آزاد وارد می کنند به قیمت سرزمین اصلی عرضه نکند.

معاون سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه در حوزه بازرگانی در مرز شلمچه مدیریت یکپارچه و در اختیارسازمان منطقه آزاد اروند است، از پیگیری ها برای رفع مشکلات موجود در این زمینه در بخش مسافربری این پایانه خبر داد.

او گفت: سرمایه گذاری سنگینی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان  برای راه اندازی ایکس ری شلمچه انجام شده است که بدون استفاده مانده است جلسه ای در همین خصوص با مسئولان و مدیران استانی که دست اندکار هستند در این مرز برگزار خواهیم کرد.

استقرار نمایشگاه تولیدات داخلی کشور در مرز بین المللی شلمچه ، افزایش معافیت های گمرکی در مناطق محروم از ۲۵ درصد به ۳۵ درصد و پیگیری مشکل صادارات از عراق فعال بودن کد وارداتی شلمچه از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.