ایجاد الگوهای کشت جدید در شهرستان قصرقند

مدیر بنیاد علوی قصرقند، از ایجاد الگوهای کشت جدید در شهرستان قصرقند خبرداد.

به گزارش  روابط عمومی بنیاد علوی قصرقند، رضا بختیاری گفت: بنیاد علوی شهرستان قصرقند در راستای ایجاد الگوهای جدید در حوزه کشاورزی و استفاده بهینه از منابع ابی و خاکی اقدام به حمایت از کشت الگویی گیاهان دارویی از نوع گلرنگ کرده که با اجرای این برنامه ۳۰ هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت این گیاه با ارزش رفته است.

او  ادامه داد: پس از بازخوردهای مثبت در کشت این گیاه با ارزش طی سال گذشته، در سال جدید سطح وسیع تری از این گیاه دارویی را تحت پوشش حمایتی خود قرار داده و انتظار می رود میزان سطح کشت این الگوی کشت جدید، سال به سال افزایش یابد.

معاون اشتغال و معیشت بنیاد علوی قصرقند نیز در این زمینه ضمن اشاره به ظرفیت های گسترده کشاورزی در منطقه، گفت: هدف از ایجاد این الگوهای جدید افزایش درآمد کشاورزان در اراضی خرده مالکی و بهترین راه کار برای درآمدزایی مناسب در اراضی کوچک کشت گیاهان دارویی با ارزش و متناسب با اقلیم منطقه است.

علی جلالوند، افزود: شهرستان قصرقند ظرفیت بسیار مناسبی برای کشت انواع گیاهان دارویی از جمله گلرنگ، حنا، اویشن فلفل نعنایی و غیره را داراست و انتظار می رود کشاورزان از این ظرفیت های بی بدیل، بهره مند شوند.

او گفت: براساس برنامه ریزی انجام شده، در این طرح ۳۰ هکتاری، کشاورزان از خدمات متنوعی از جمله آموزش، مشاوره، یارانه بذر وکود و خرید تضمینی محصول توسط بنیاد علوی بهره مند می شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار