بیان مشکلات استان از زبان استاندار گیلان

استاندار گیلان در شورای اداری گیلان مشکلات استان را فهرست وار برشمرد و خواهان حل این مشکلات از سوی رییس جمهور شد.

باشگاه خبرنگاران جوان رشت - اسدالله عباسی، استاندار گیلان با خوشامدگویی به رئیس جمهور و هیات دولت، گفت: حضور شما در استان را برای مردم ولایتمدار و انقلابی گیلان به فال نیک می‌گیریم، زیرا شما سابقه خوبی در فساد ستیزی دارید و مردم گیلان برای انتخاب شما با شور شوق در انتخابات شرکت کردند.

از زمان حضورم در استان سعی کردم از مدیران انقلابی و جوان استفاده کنم که با استفاده از تعهد، تخصص و ولایت مداری آن‌ها، در استان گره گشایی شده و عقب ماندگی‌های گیلان برطرف شود.

در گیلان روزانه ۲ هزار تن زباله تولید می‌شود که به روش سنتی در جنگل‌ها، مراتع و جنگل‌های هیرکانی دفع می‌شود و با سرازیر شدن شیرابه‌های این زباله به درون تالاب‌ها و دریای خزر مشکلات زیست محیطی ایجاد شده است.

برای تفکیک زباله از مبدا، بازیافت و تهیه زباله سوز به ۸۵۰ میلیون تومان اعتبار نیاز داریم.

بیش از ۷۰ درصد شهر‌ها و روستا‌های گیلان فاضلاب ندارند و آب‌های آلوده به آب راه‌ها و رودخانه‌ها وارد شده و موجب آلودگی اب‌ها می‌شود و ساماندهی فاضلاب در استان به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان و اتمام شبکه فاضلاب شهر رشت به ۴ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به دلیل رسوب پسماند در این تالاب، در خواست می‌کنم برای احیا این تالاب بین المللی ستاد ملی تشکیل شود.

همچنین باتوجه به نیمه تمام ماندن ۶۰۸ طرح در استان، برای اتمام این طرح‌ها به ۷۱ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

بر‌ای تکمیل این طرح ۵۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تغییر اقلیم استان و کم آبی سد سفیدرود به دلیل کاهش بارندگی‌ها باعث ایجاد تنش آبی در استان شده است.

در بخش آب شرب با اینکه بارندگی خوبی داریم باز با تنش آبی مواجه هستیم.

گیلان به دلیل وقوع بلایای طبیعی جزو ۵ استان نخست کشور است و تند باد، سیلاب، رانش و زلزله سبب مشکلات زیادی برای مردم گیلان شده است.

همچنین با اشاره به جهش تولید مسکن و ساخت سالانه یک میلیون خانه، از رئیس جمهور خواست به دلیل بالابودن هزینه ساخت مسکن در شهرستان رشت تسهیلات مسکن ملی به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته و برای شهر‌های دیگر اعتبار لازم برای خرید اراضی مورد نیاز و تبدیل وام مسکن مهر به جهش ملی مسکن اعتبار تخصیص یابد.

برخی از بیمارستان‌ها مانند بیمارستان رازی و شفای رشت فرسوده است که برای بازسازی و همچنین تبدیل بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی لاکان به هزار تختخوابی جنرال به دستور و حمایت شما نیاز داریم.

با توجه به سیاست‌های دولت مردمی مبنی بر کار میدانی، یکی از برنامه‌های اصلی بنده، حضور میدانی و حل مشکل در همان مکان است.

اتمام هزار و ۷۲ طرح نیمه تمام و اقتصادی که پیشرفت ۱۰ تا ۹۰ درصد دارند، افزایش شیفت کاری در ۷۰ واحد فعال استان و ۸۶ هزار فرصت شغلی از جمله برنامه‌های مورد نظر در گیلان است.

رای ایجاد ۲۳ هزار و ۷۳۰ شغل جدید هدف گذاری شده که درخواست می‌کنیم با حمایت و بهبود فضای کسب و کار بتوانیم به این هدف برسیم.

افزایش درآمد ارزی و کاهش بودجه نفت، استفاده از مناطق آزاد و گمرک و اتصال بندر انزلی به بندر آستارا، رسیدن به هدف درآمد ۲ هزار میلیارد ریالی را محقق می‌کند.

در تولید محصولات کشاورزی و صنعت چوب و صادرات محصولات کشاورزی و صادرت چای در افق ۵ ساله دیده شده است.

گیلان درخصوص آبزی پروری هم گیلان پیشرفت خوبی داشته و حق بیمه صیادان هم جزو مطالبات این قشر است.

در حوزه بازسازی ماهیان خاویاری و استخوانی دریای خزر هم نیاز به پرداخت تسهیلات به تولید کنندگان است.

 


انتهای پیام/م.‌ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.