لاوروف:

نمی‌گذاریم منافع روسیه نادیده گرفته شود

وزیر خارجه روسیه گفت کشورش به دنبال جنگ نیست؛ اما نمی‌گذارد منافعش نادیده گرفته شود.

باشگاه خبرنگاران جوان – سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه امروز (جمعه) در مصاحبه با نمایندگان شماری از رسانه‌ها که در خصوص تبیین سیاست خارجی روسیه برگزار شده بود، گفت: روسیه به دنبال جنگ نیست؛ اما اجازه هم نمی‌دهد تا منافعش نادیده گرفته شود.

به گزارش آر تی، وزیر خارجه روسیه در این مصاحبه مطبوعاتی گفت: اظهارات آمریکا در خصوص اعمال تحریم برابر با قطع روابط است و واشنگتن این مسأله را درک می‌کند. تهدیدات آمریکا در خصوص اخراج سفیر روسیه، اقدامی ناپسند است.

وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه مذاکرات در خصوص ارائه تضمین‌های امنیتی از سوی آمریکا و ناتو هنوز به پایان نرسیده است، گفت: اجازه نخواهیم داد منافع مان نادیده گرفته شود.

وی گفت: نکات سازنده در پاسخ غرب به «طرح تضمین‌های امنیتی» مبتنی بر پیشنهاد‌های سابق روسیه است. اگر مسأله صرفا متکی بر روسیه باشد، جنگی صورت نخواهد گرفت. من امروز از همکارانم خواهم پرسید که چگونه کشورهایشان تعهدات خود را در سازمان امنیت و همکاری اروپا اجرایی می‌کنند.

وزیر خارجه روسیه در ادامه افزود: در صورتی که توافقی با غرب در زمینه اصول تضمین امنیت در اروپا حاصل نشود، روسیه اقداماتی را بکار خواهد بست. ما خواهان تعامل با غرب به شکلی سالم هستیم.

لاوروف همچنین خطاب به سران غربی گفت: اگر از دیپلماسی حمایت می‌کنید، تعهدات تان را اجرایی کنید.

وی همچنین تصریح کرد: دادگاه حقوق بشر اروپا قدرت خود را برای تکیه بر عدالت از دست داده و سیاسی کاری در احکام این دادگاه زیاد شده است

او همچنین گفت: آمریکا و ناتو تلاش دارند تا از مسئولیت در زمینه مسائل امنیتی فرار کنند. روسیه موضع خود را در خصوص تضمین‌های امنیتی تغییر نخواهد داد و در صورتی که واشنگتن به تحریف کردن شواهد مسکو ادامه دهد، زمینه‌ای برای حل میانه مسأله وجود نخواهد داشت.

گفتنی است پیش از این، کاخ سفید در بیانیه‌ای مدعی شده بود جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگوی تلفنی با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر بر آمادگی آمریکاو متحدان و شرکای خود برای پاسخ قاطع در صورت حمله احتمالی روسیه به اوکراین تأکید کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۸:۱۵ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
خیلی دلم میخواد امریکا پوتینِ مغرور رو سر جاش بشونه
آخرین اخبار