اولین رئیس جمهور زن هندوراس سوگند یاد کرد

نخستین رئیس جمهور زن در هندوراس ضمن ادای سوگند سکان هدایت این کشور بحران زده را به دست گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان - سیومارا کاسترو، نخستین رئیس جمهور زن هندوراس دیروز در مراسمی در تگوسیگالپا، پایتخت این کشور سوگند یاد کرد.

به گزارش الجزیره، او در حالی سکان هدایت هندوراس را در دست گرفته است که این کشور آسیب دیده با یک بحران سیاسی مواجه است. کاسترو ۶۲ ساله، رهبر حزب چپگرای «لیبره» در سخنرانی دیروز خود قول داد شفاف سازی در مورد مسائل، مبارزه با گروه‌های قاچاق مواد مخدر و عدالت اجتماعی را در صدر اقدامات خود قرار دهد.

کاسترو با کنار کشیدن سالوادور نصرالله (از پدر و مادر فلسطینی تبار) دیگر نامزد انتخابات به پیروزی رسید. این در حالی است که به دلیل وجود کشمکش درون حزبی، موقعیت او نیز لغزنده است. کاسترو پس از دوبار نامزدی در انتخابات نوامبر سال گذشته پیروز شد. طبق نظرسنجی‌ها او از محبوبیت بالایی در میان عموم برخوردار است و انتخاب او به معنای پایان دادن به ۱۲ سال حاکمیت حزب راستگرای ملی که دورانی سرشار از فساد و رسوایی مالی بود، است. همسرش مانوئل زلایا از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ رئیس جمهور هندوراس بود که در پی یک کودتا مجبور به کناره گیری شد.

در مراسم تحلیف او کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا نیز حضور داشت. او از طرف دولت بایدن ابراز امیدواری کرد با پایان فقر و خشونت در هندوراس، مهاجرت غیرقانونی از این کشور به سمت مرز‌های آمریکا که به مشکل بزرگی تبدیل شده است، پایان یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار