کره شمالی آزمایش موشکی جدید را تأیید کرد

کره شمالی تأیید کرد روز چهارشنبه ۲ فروند موشک از نوع‌ کروز و هدایت‌شونده را آزمایش کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - رسانه دولتی کره شمالی (KCNA) تأیید کرد روز چهارشنبه گذشته ۲ فروند موشک یکی از نوع موشک کروز دوربُرد و دیگری موشک هدایت‌شونده تاکتیکی سطح به سطح را آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری «یونهاپ» کره جنوبی، مقامات این کشور بامداد روز گذشته (پنجشنبه) اعلام کردند پیونگ یانگ اقدام به آزمایش موشکی جدید کرده است.

ارتش کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی در جدیدترین آزمایش موشکی خود ۲ پرتابه جدید که به نظر موشک بالستیک می‌رسد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است. این شلیک ششمین آزمایش موشکی کره شمالی طی یک ماه گذشته محسوب می‌شود.

حال رسانه دولتی کره شمالی اعلام کرده است که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی از کارخانه تولید این موشک‌ها و دیگر سامانه‌های تسلیحاتی مهم این کشور بازدید کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به این اقدام کره شمالی، اعلام کرد دولت بایدن به شدت پرتاب ۲ موشک بالستیک توسط این کشور را محکوم می‌کند.

این در حالی است که روز سه‌شنبه گذشته نیز یک مسئول کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود اعلام کرده همسایه شمالی این کشور حداقل ۲ موشک کروز را در مناطق تحت حاکمیت خود آزمایش کرده است.

به گزارش خبرگزاری یونهاپ این مسئول در خصوص آزمایش‌های موشکی کره شمالی گفت: «هنوز باید تجزیه و تحلیل دقیقی از پرتاب‌ها انجام دهیم، اما می‌خواهم بگویم که اگر چنین موشکی به سمت جنوب (کره جنوبی) پرتاب شود، سیستم‌های شناسایی و رهگیری ما این موشک‌ها را شناسایی و رهگیری خواهند کرد.»

کره شمالی در هفته‌های اخیر چندین بار انواع موشک‌های بالستیک و نیز موشک‌های مافوق صوت را با موفقیت آزمایش کرده؛ اقدامی که موجب واکنش سریع و نگرانی مقامات کره جنوبی و آمریکا شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار