بلاتکلیفی ۷۸ خودرو لوکس در بندر نوشهر

۷۸ دستگاه خودرو لوکس وارداتی در گمرک مازندران همچنان بلاتکلیف است.

باشگاه خبرنگاران جوان ساری - علی یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران گفت: این ۷۸ دستگاه خودرو لوکس وارداتی توقیفی و تملکی هستند و به دستگاه‌های مختلف نامه زده شد و برای تعیین تکلیف منتظر حکم سازمان اموال تملیکی هستیم.

براساس مجوز دولت در سال ۸۸ برای واردات خودروهای خارجی از طریق بندر نوشهر، حدود ۷۰۰ دستگاه خودروی لوکس شامل بنز، آزرا و پورشه تا سال ۹۲ وارد این بندر در غرب مازندران شد و برخی از این کالا‌ها ترخیص اما تعدادی از این خودرو‌ها به دلیل نداشتن ضوابط فنی مورد نظر سازمان استاندارد و حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی سی اجازه ترخیص پیدا نکردند و همچنان در پارکینگ بندر نوشهر بلاتکلیف هستند.

برخی از این خودرو‌های توقیفی خودرو‌هایی هستند که ثبت سفارش و مجوز آن‌ها جعلی یا غیرقانونی بود و صورتجلسه قاچاق برای آن‌ها تنظیم شده است.

واردات حدود ۴۰ دستگاه از خودرو‌ها نیز ممنوع بود و زمانی که صاحبان آنها برای اظهارنامه آمده بودند، چون به ممنوعیت برخورد کردند نتوانستند خودرو‌ها ترخیص کنند.

تعداد دیگری از خودرو‌ها نیز ضوابط فنی را ندارند و در زمان ترخیص باید مرجوع می‌شدند.

به گفته ناظر گمرکات مازندران سازمان اموال تملیکی موظف است این خودرو‌ها را از گمرک تحویل بگیرد و به انبار‌های تحت پوشش منتقل کند.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار