معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خوزستان:

زمانی در حوزه عمرانی موفق عمل می‌کنیم که اقدامات مبتنی بر مطالعات باشد

خانچی گفت: زمانی می‌توانیم در حوزه عمرانی موفق باشیم که تصمیمات ما مبتنی بر مطالعات باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - محمد خانچی در دوازدهمین همایش بین المللی مهندسی رودخانه در گیت بوستان اهواز برگزار شد گفت: در بسیاری موارد جریان رودخانه‌ها به سمت حرکتی می‌کند که می‌تواند خطر آفرین باشد به طوریکه در هنگام بارش باران مدام نگران طغیان رودخانه هستیم.

او افزود: این دست نشست‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند در حالی که بسیاری از مقالات و تحقیق‌ها بایگانی می‌شوند که باید نقشه راه قرار گیرند.

خانچی می‌گوید: به عنوان مثال یکی از مدیران استان که برای دفع آب‌های سطحی دوباره از همان مسیری که سال‌های قبل رها شده بود و تجهیزات به کار رفته در آن تخریب شده بود کار خود را در همان مسیر آغاز کرد و موارد این چنینی زیاد است که با صرف هزینه‌های زیاد پروژه‌ها به سرانجام نمی‌رسند.

در ادامه این همایش رییس سازمان آب و برق خوزستان گفت: با توجه به اهمیت رودخانه‌ها و کشور و سهم خوزستان از آب‌های سطحی کشور این همایش در خوزستان برگزار شد.

همایش بین المللی مهندسی رودخانه‌ها از تاریخ چهارم تا ششم بهمن ماه جاری با میزبانی اهواز برگزار شد و در این همایش سنجش، پایش، سازه‌های هیدرولیک، رسوب، فرسایش و آلایندگی‌های زیست محیطی به عنوان محور‌های اصلی تعیین شد.

۱۵ کارگاه و نشست تخصصی در حاشیه این همایش برگزار می‌شود و موضوع‌های مربوط به مدیریت آب و رودخانه‌ها از جمله افزایش مشارکت‌های مردمی در افزایش تاب آوری در شرایط خشکسالی و سیلاب مورد تاکید است.

این همایش به منظور تبادل اطلاعات و ارائه نتایج آخرین دستاورد‌های تحقیقاتی در زمینه مهندسی رودخانه با تاکید بر چالش‌هایی نظیر تغییر اقلیم، خشکسالی و بحران کمی و کیفی آب رودخانه‌ها برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.