تزریق ۱۴۳ هزار و ۳۵۵ دُز واکسن کرونا/واکسیناسیون ۹۵ درصد جمعیت جامعه هدف

معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب گفت : ۱۴۳ هزار و ۳۵۵ دُز واکسن کرونا از ابتدای شروع طرح واکسیناسیون عمومی تاکنون در این شهرستان طی سه مرحله به جامعه هدف تزریق شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه- سیروس صادقی گفت : از مجموع واکسن‌های تزریق شده، ۶۷ هزار و ۱۵۵ دُز در مرحله اول معادل ۹۶ درصد و ۵۸ هزار و ۸۰۷ دُز واکسن کرونا معادل ۸۳ درصد جمعیت مربوط به مرحله دوم است.

به گفته معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار سرپل‌ذهاب در مرحله سوم ۱۶ هزار و ۳۹۲ نفر از جمعیت هدف علیه کرونا واکسینه شده‌اند که معادل ۲۶ درصد افراد واجد شرایط در این شهرستان است.

با توجه به مشاهده سویه جدید ویروس کرونا اومیکرون در شهرستان‌های همجوار از همه مردم می‌خواهیم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کرده و استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی را جدی بگیرند.

سرعت انتشار سویه جدید ویروس کرونای (اومیکرون) بسیار بالا و قدرت انتشار آن نسبت به سویه‌های قبل بیشتر است و علاوه بر رعایت بهداشت تزریق واکسن نوبت سوم راه مقابله جدی با این سویه است که خطرات مرگ و میر را بسیار کاهش می‌دهد.

با توجه به تغییر رنگ شهرستان کرمانشاه به زرد کرونایی، نیاز است مردم با همکاری و تعامل تلاش کنند تا وضعیت این شهرستان از آبی خارج نشود که تهدیدی بزرگ برای سلامت است.

شهروندان سهل انگاری و عادی انگاری را کنار گذاشته و با جدیت و رعایت موازین بهداشتی، کمک کنند که شهرستان درگیر موج جدید کرونایی نشود.

از ابتدای شیوع کرونا در سرپل‌ذهاب تاکنون از مجموع ۹ هزار و ۲۹۰ مورد نمونه گیری انجام شده، سه هزار و ۹۶۶ مورد مثبت شناسایی شد که از این تعداد، یک هزار و ۷۳۴ نمونه مثبت منجر به بستری در مراکز درمانی شد و ۲ هزار و ۲۳۲ نفر مورد مثبت نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

 آمار جانباختگان کرونا در سرپل‌ذهاب را ۱۷۰ نفر اعلام کرد.

۹۵ درصد جمعیت جامعه هدف واکسینه شدند

سرپرست فرمانداری گیلانغرب گفت: ۹۵ درصد جمعیت جامعه هدف در این شهرستان از ابتدای شروع واکسیناسیون در این شهرستان تاکنون طی سه مرحله علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.

حشمت رضایی گفت: این موارد پس از اقدامات درمانی درحال حاضر بستری و در قرنطینه بسر می‌برند.

 از مردم درخواست می شود رعایت دستورالعمل ها را بیش از پیش مورد توجه قراردهند تا مشکلات گذشته به وجود نیاید.

میانگین موارد مثبت روزانه به چهار نفر افزایش یافته است،آن دسته از همشهریان که تاکنون به هر دلیل موفق به دریافت واکسن نشده اند برای سلامتی خود و خانواده‌ها نسبت به تزریق واکسن خود اقدام نمایندو افرادی هم که نوبت‌های دوم وسوم را دریافت نکرده اند سریعا اقدام کنند.

حدود۱۷  هزار نفر دُز سوم را دریافت کرده اند

رئیس مرکز بهداشت گیلانغرب گفت: تاکنون ۹۵ درصد جمعیت هدف در شهرستان گیلانغرب واکسیناسیون شده اند و حدود ۱۷ هزار نفر دُز سوم را دریافت کرده اند که این تعداد ۳۸ درصد جامعه هدف و ۱۰ درصد بیشتر از میانگین استانی است.

جعفر یارمرادی گفت: تعداد ۱۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا نیز تحت مراقبت خانگی هستند و ۱۰۰درصد دانش آموزان دُز اول و ۹۳ درصد دُز دوم را دریافت کرده‌اند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در شهرستان گیلانغرب ازمجموع ۱۸ هزار نمونه اخذ شده، چهار هزار و ۵۷۵ مورد مثبت و۱۱۵ مورد فوت شده‌اند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.