محقق پرونده انفجار بیروت هدف نرم‌افزار جاسوسی صهیونیستی قرار گرفت

تلفن همراه یک حقوقدان شاخص سازمان دیده‌بان حقوق بشر که در پرونده انفجار بیروت تحقیق می‌کرد از سوی نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس هک شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - تلفن همراه «لما فقیه» مدیر بخش بحران و درگیری‌ها و همچنین مدیر دفتر بیروت سازمان دیده‌بان حقوق بشر، هدف نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس متعلق به رژیم صهیونیستی قرار گرفت.

نشریه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد که این حقوقدان که بر روی پرونده انفجار بندر بیروت تحقیق می‌کرد، بار‌ها از سوی پگاسوس مورد جاسوسی قرار گرفته است.

به نوشته این نشریه لما فقیه، حقوقدان شاخص سازمان دیده‌بان حقوق بشر و شهروند آمریکایی-لبنانی، بار‌ها از سوی یکی از مشتریان پگاسوسی هدف جاسوسی بوده است و در حال حاضر آخرین قربانی این نرم‌افزار جاسوسی صهیونیستی محسوب می‌شود.

در تاریخ بیست و چهارم نوامبر سال ۲۰۲۱، لما فقیه از سوی شرکت اپل پیامی مبنی بر احتمال حمله از سوی برخی هکر‌ها به تلفن همراه خود را دریافت کرد. پس از آن تیم امنیتی سازمان دیده‌بان حقوق بشر این حملات را از سوی پگاسوس ارزیابی کرد.

براساس ارزیابی این تیم امنیتی دستگاه تلفن همراه لما فقیه بین ماه‌های آوریل تا اوت ۲۰۲۱ بار‌ها هدف حمله بوده است.

مسئولیت مدیریت بحران «فلسطین اشغالی، قزاقستان، اتیوپی، سوریه، میانمار، لبنان و افغانستان و آمریکا» بر عهده لما فقیه است.

پگاسوس نوعی نرم‌افزار جاسوسی است که بر روی تلفن همراه نصب می‌شود و آن را به یک ابزار شنود تبدیل می‌کند. این نرم‌افزار به اپراتور اجازه دسترسی به محتویات، موقعیت مکانی دستگاه و تمامی اطلاعات دیگر موجود در گوشی تلفن همراه را می‌دهد. تاکنون روزنامه‌نگاران مکزیکی و سعودی، وکلای انگلیسی، فعالان حقوق بشر فلسطینی و دیپلمات‌های آمریکایی از اهداف این نرم‌افزار بوده‌اند.

در حال حاضر تحقیقات درباره پرونده «ان‌اس‌اُ» شرکت سازنده پگاسوس در جریان است.

همچنین چندی پیش، رسانه‌ها به نقل از ۴ منبع آگاه آمریکایی از هک شدن گوشی کارمندان وزارت خارجه آمریکا با جاسوس‌افزار صهیونیستی پگاسوس خبر دادند. این بزرگ‌ترین هک انجام شده از مقامات آمریکایی از طریق جاسوس افزار‌های صهیونیستی بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار