استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه شهرکرد برای تدوین برنامه استراتژیک لاین آرین

دانشگاه شهرکرد با موسسه تحقیقات علوم دامی کشور و مرکز مرغ لاین، به منظور بهبود ژنتیکی و احیای مرغ لاین نژاد آرین همکاری لازم را دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - سعید اسماعیل خانبان رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور، ساسان پورجعفری معاون تحقیقات مجری برنامه ملی آرین، یاسر پیرعلی سرپرست دانشگاه شهرکرد و جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاه شهرکرد با هدف استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در دانشگاه شهرکرد به ویژه پژوهشکده پرندگان برای تدوین برنامه استراتژیک لاین آرین و به منظور بهبود ژنتیکی مرغ لاین آرین از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های علمی دانشگاه شهرکرد برای احیای این لاین و بی اثر کردن تحریم‌ها بازدید کردند.

لاین یکی از طبقات بسیار پیچیده ژنتیکی است که برای تولید گوشت مرغ از آن استفاده می‏ شود و در سطح دنیا چند شرکت چند ملیتی هستند که لاین را در اختیار دارند و یکی از کشور‌هایی که لاین(مرغ  آرین) دارد، ایران است.


بیشتر بخوانید


دانشگاه شهرکرد در زمینه بیماری آسیت خیلی خوب کارکرده است و دانش خوبی به دست آورده است.

اقلیم بسیار خوبی هم در شهرکرد و استان چهارمحال و بختیاری به خاطر ارتفاع وجود دارد و برای مسئله آسیت می‌توانیم با همکاری دانشگاه شهرکرد دیتا‌ها و اطلاعات خوبی به دست آوریم که برای مسئله لاین تاثیرگذار باشد.

دانشگاه شهرکرد افراد متخصص بسیار خوبی هم در زمینه ژنتیک، هم از نظر فیزیولوژیکو هم از نظر تغذیه‌ای دارد و علاوه بر این‌ها امکانات بسیار خوبی است که دانشگاه توانسته فراهم کند تا در کنار مسائل آموزشی، مسئله کمک به لاین را هم انجام و از این نظر بتواند مسئله لاین را بهبود ژنتیک دهد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.