کارشناس سوری:

آمریکا با عملیات‌های هلی‌برن عناصر داعشی را به مرز عراق و سوریه منتقل می‌کند

یکی از فرماندهان سابق ارتش سوریه فاش کرد آمریکا با هلی‌کوپتر تروریست‌های داعشی را به مرز عراق و سوریه منتقل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - «ترکی الحسن» تحلیل‌گر امنیتی و فرمانده سابق ارتش سوریه افشا کرد نظامیان آمریکایی و انگلیسی در پایگاه نظامی التنف سوریه که به مرز عراق نیز نزدیک است، به تروریست‌ها آموزش نظامی می‌دهند و کمی پیش نیز نزدیک به هفتاد خودرو وارد عراق کردند.

براساس گزارش المعلومه الحسن در ادامه اعلام کرده است پنج هزار تروریست داعشی در سوریه وجود دارند، اما نمی‌توانند خاک این کشور را کنترل کنند با این حال به دلیل اینکه سرکردگان آنان عراقی هستند به طور مداوم با حمایت‌های خارجی امنیت عراق را هدف می‌گیرند.

از سویی دیگر شبکه تلویزیونی المیادین در خبر فوری گزارش داد هیئتی از ائتلاف بین المللی به فرماندهی آمریکا امروز وارد اردوگاه الهول محل استقرار خانواده‌های داعش شدند، بدون آنکه علت این کار مشخص باشد. شبه نظامیان دموکراتیک قسد نیز با بستن در اصلی اردوگاه الهول، مانع از ورود کارکنان امور انسانی به این اردوگاه شدند. قسد همچنین خاکریز‌های اضافی در اطراف اردوگاه الهول ایجاد کرده است.

پیش از این نیز یک منبع بلند پایه امنیتی عراق فاش کرده بود تروریست‌های داعش و برخی از خانواده‌های آنان به صورت مخفیانه، اما زیر نظر آمریکا از اردوگاه «الهول» سوریه به اردوگاه «الجدعه» استان موصل عراق منتقل می‌شوند.

چندی پیش هم «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در مصاحبه‌ای صریحا اعلام کرده بود که «جو بایدن» همتای آمریکایی او به طور مداوم برای تروریست‌های سوریه کمک‌های غذایی، لجستیک و سلاح ارسال می‌کند.

اواسط ماه گذشته نیز محمد الجولانی، سرکرده تروریست‌های تکفیری «جبهه النصره» در حالیکه در حال گشت‌زنی در مناطق مرزی ترکیه و سوریه بوده، دیده شده است. این در حالی است که شاهدان عینی اعلام کردند که پهپاد‌ها و هواپیما‌های جاسوسی آمریکا در این منطقه در حال پرواز بودند، اما از سوی نظامیان این کشور که به بهانه مبارزه با تروریسم در سوریه حضور دارند، اقدامی دیده نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۷ بهمن ۱۴۰۰
آمریکا بمراتب از داعش خطرناکتره چون داعشیا فریب خورده اند ولی آمریکا فریب دهنده است
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۲۱:۵۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
آمریکایی خوب آمریکایی مرده است
آخرین اخبار