کلاهبرداری اینستاگرامی با شگرد فروش لباس

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: فردی که با شگرد فروش پوشاک در اینستاگرام کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بوشهر- سرهنگ مهدی قاسمی گفت: متهم با انتشار آگهی فروش پوشاک خارجی در صفحه‌ای اینستاگرامی با قیمت مناسب و معرفی خود به‌عنوان واردکننده پوشاک از بندرهای استان، مبالغ قابل توجهی را در قالب بیعانه از مالباختگانی از سراسر کشور دریافت می‌کرده است.

به گفته او، متهم برای پوشاندن ردپای مجرمانه خود، از شماره کارت‌ بانکی اشخاص مختلف برای دریافت وجوه استفاده کرده بود.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر گفت: با تلاش کارشناسان سایبری پلیس فتا و پس از هماهنگی با مقام قضائی، متهم در شهر بوشهر، دستگیر و به‌همراه تجهیزات هوشمند همراه خود به پلیس فتا منتقل شد.

به گفته قاسمی، متهم در برابر مستندهای پلیس به جرم خود اعتراف کرده و گفته است که از ابتدای امسال، اقدام‌های مجرمانه خود را آغاز کرده است و برای اینکه شناسایی نشود، از تصاویر یک آقا که از اینترنت استخراج کرده بود به‌عنوان اَدمین صفحه اینستاگرامی فروش استفاده کرده و از هویت غیر‌واقعی این مرد جوان برای ارتباط با خریداران بهره می‌برده است.


بیشتر بخوانید


رئیس پلیس فتا استان بوشهر از کاربران فضای مجازی خواست، از صفحات اینستاگرامی نامعتبر تا زمان اطمینان از احراز هویت واقعی ادمین و صحت ادعای او، خرید نکنند و هنگام خرید‌های اینترنتی و قبل از رویت و دریافت کالا و خدمات مورد توافق، از پرداخت هرگونه وجهی در قالب بیعانه یا پیش‌پرداخت خودداری کنند.

قاسمی از مردم خواست در صورت دیدن هرگونه موارد مشکوک در فضای مجازی، به پایگاه پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir مراجعه و در بخش گزارش‌های مردمی، موضوع را ثبت کنند تا از ایجاد خسارت برای دیگر هموطنان جلوگیری شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.