شریعتی نیاسر:

تصمیم‌‎های بودجه کشور را افراد دولت روحانی می‌گیرند

نماینده تهران در مجلس گفت: کسانی که در دولت روحانی حضور داشته‌اند، تصمیم‌های بودجه‌ای کشور را می‌گیرند.

باشگاه خبرنگاران جوان - نماینده تهران، ری، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس گفت کسانی که در دولت روحانی حضور داشته‌اند، تصمیم‌های بودجه‌ای کشور را می‌گیرند.

مالک شریعتی نیاسر در نشست علنی امروز مجلس گفت که نماینده دولت او را به علت انجام وظایف قانونی تهدید کرده است.

این گفته پس از وارد کردن ۲۶ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی شرکت دولتی گاز به بودجه عمومی کشور مطرح شده که تاکنون در لایحه بودجه در نظر گرفته نمی‌شد.

مجلس از این اقدام به عنوان شفاف‌سازی تاریکخانه‌ای در منابع بودجه یاد کرده که در روزهای گذشته اتفاق افتاده است.

به نقل از آقای شریعتی در فضای مجازی نوشته شده شرکت گاز درآمد حاصل از فروش و صادرات گازهای اتان، پروپان و بوتان موسوم به LPG را برای خودش هزینه‌ می‌کرده و در بودجه سالانه در نظر گرفته نمی‌شده است. 

به گفته او «هیچ مبنای قانونی برای انحصار استفاده از این منابع قطعی، درون شرکت‌های دولتی نفت و گاز وجود ندارد که تصمیم‌گیری آن در اختیار چند نفر خاص باشد.»

نماینده تهران منابع حاصل از فروش این گازها را «منبع نجومی» توصیف کرده و توضیح داده در ۲سال اخیر، وزارت نفت و سازمان برنامه و بودجه مستنداتش را ارائه نکرده‌اند و کمیسیون تلفیق بودجه مجلس هم، از ۹۰ هزار میلیارد تومانی پیشنهاد شده در لایحه بودجه ۱۴۰۱، مبلغ ۲۶ هزار میلیارد تومان معادل یک میلیارد دلار را اضافه کرده است.

شریعتی نوشته «از سوی یکی از مدیران حاضر، ‎تهدید شدم که هزینه این اقدام را در رسانه خواهم داد. او ظاهرا فراموش کرده در ماجرای رد اعتبارنامه همکار سابق سازمانی‌اش در ابتدای مجلس یازدهم، نه تهدید جانی نه تهدید آبرویی، مانع ما نشد و این بار هم به لطف خدا نخواهد شد.»

نمایندگان مجلس یازدهم در ابتدای این دوره از پارلمان، اعتبارنامه غلامرضا تاجگردون، نماینده گچساران و باشت را ابطال کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۹ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
چرا چرند و پرند تحویل می دهید حذف شان کنید شما برنامه را ببندید ببینیم شما چند مرده حلاج هستید
Iran (Islamic Republic of)
عباس گودرزی
۱۲:۴۲ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام بهانه معنی ندارد . قانون باید به نحوی تدوین شود که اگر نیروی صهیونیست هم نفوذ کرد و مدیر شد نتواند تاثیری در آسیب اقتصادی داشته باشد . اگر بلد نیستید ، بنده آمادگی ارائه طرح علمی برای ایجاد موانع مستحکم غیر قابل نفوذ در مباحث اقتصادی را دارم . گر مرد عمل هستید بسم الله مهندس گودرزی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۲ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
تموم کنید این حرفهای کودکانه رو..اون تموم شد رفت..شما چکار کردید..بگین نمیتونیم بهتره.تا دنبال مقصر بگردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
با سلام
اظهارات آقای شریعتی نیاسر جای تامل دارد و بایستی با بذل توجه ابعاد آن تشریح و روشن و شفاف شود. از جمله ، چه کسانی در برنامه و بودجه بودجه سال آینده را تدوین کرده اند؟ چه کسی نماینده محترم را تهدید کرده است؟ منابع مورد نظر چگونه تاکنون در ید اختیار و تصرف وزارت نفت قرار داشته است؟ این منابع چگونه هزینه شده است! آیا هزینه کرد این منابع با رویکرد ملی و اهداف کمی و کیفی کشور همخوانی داشته است ؟ متاسفانه تاکنون اتفاقات خودسرانه ای نظیر این منابع حادث شده و بدون حساب و کتاب آنها را به بوته فراموشی سپرده ایم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۰۸ بهمن ۱۴۰۰
وقتی بودجه نویس دولتهای روحانی وریسی آقای پور محمدی است که بازنشسته بانک مرکزی است با دریافت نجومی زمان بازنشستگی و مجددا مشغول کار شدن در بانک مرکزی وپس از اعتراض نمایندگان در خصوص منع به کارگیری بازنشستگان از بانک مرکزی به سازمان برنامه وبودجه ملحق می شود.نشان از بدنه ضعیف کارشناسی در این مملکت وقحط الرجالی است و هیچ رسانه آزادی در این مملکت در این خصوص پیگیری نمی کند تا زمان افشا و اظهارات مسولین امر .شاهد این گونه بیاناتی هستیم .آیا ایشان به جایی وصل نیست.شایسته سالاری در این مملکت چه معنای خنده داری است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۰ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
چرا به روحانی و دار و دسته اش کار میدن در حالیکه میدونن اونها بزرگترین خیانت را به ملت ایران کرده اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
دلیل نمیشود رئیس جمهور عوض شد اتوبوسی همه مسئولان عوض شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۰ ۰۹ بهمن ۱۴۰۰
والا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
احسنت
باید آقایان با "گشت ارشاد دولت" رصد بشن
و اگر کار آمدی ندارن
در اسرع وقت با نیروهای عملیاتی و کارآمد و کوشا جایگزین شوند



تا آخر ایستاده ایم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
نحسي روحاني و بازمانده‌هاي دولتش ظاهرا تمومي نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
من که نفهمیدم چی شد. یکی بگه چی به چیه؟
آخرین اخبار