نایب رئیس شورای شهر اصفهان:

زیرساخت های اصفهان پاسخگوی جمعیت بیش از دو میلیون نفر نیست

نایب رئیس شورای شهر اصفهان گفت: باید مراقبت نمود به حریم و محدوده شهر اصفهان اضافه نشود چرا که در غیر اینصورت مشکلات شهر هر روز بیشتر خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  ابوالفضل قربانی گفت: در اصفهان مهاجرت برنامه‌ریزی شده نبوده و ناخواسته و تحت شرایط محیطی و سیاسی اتفاق افتاده است؛ بنابراین اصفهان چندان نتوانسته از ظرفیت‌های مهاجرت استفاده کند در حالی که خدمات زیادی به مهاجران داده شده است.

او گفت: چنانچه مهاجرت کنترل نشود، تبدیل به حاشیه‌نشینی، آسیب اجتماعی و بحران خواهد شد و در حال حاضر زیرساخت‌های شهر ما نمی‌تواند برای جمعیتی بیشتر از دو میلیون نفر باشد بنابراین باید مراقب بود تا جمعیت شهر اصفهان بیشتر از دو میلیون نفر نشود و حریم و محدوده آن به همین میزان باقی بماند و افزایش پیدا نکند.

قربانی می گوید ما به جای حل مشکل در مبدا مهاجرت، اقدام به سرویس‌دهی به مهاجران در اصفهان کرده‌ایم در حالی که اگر این هزینه برای رفع مشکلات آنها می‌شد، مهاجرت انجام نمی‌شد.

به گفته نایب رئیس شورای شهر اصفهان شهرهایی همچون بهارستان، فولادشهر و شاهین‌شهر سرریز جمعیت اصفهان است که محل سکونت مهاجران در این شهرها و محل کار آنها در اصفهان است، اما روند به گونه‌ای است که مهاجران از شهرهای دیگر ابتدا به این شهرها مهاجرت می‌کنند و سپس به اصفهان منتقل می‌شوند؛ این روند باید تغییر کند و ما باید مهاجرت معکوس داشته باشیم.

یکی از برنامه‌های دولت حل مشکلات معیشتی مردم در زادگاهشان است، سرمایه‌گذاری در نقاط مهاجرفرست مشکلات اقتصادی مردم را برطرف و از مهاجرت آنها جلوگیری می‌کند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.