پلمب ۲ دستگاه آسانسور ادارات دولتی توسط اداره کل استاندارد آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از پلمب ۲ دستگاه آسانسور ادارات دولتی توسط این اداره کل خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان ارومیه - منصور جلایر گفت: در پی گزارش‌های مردمی رسیده مبنی بر عدم مطابقت آسانسور نصب شده در ۲ اداره دولتی واقع در ارومیه با قوانین و مقررات مصوب سازمان ملی استاندارد ایران، کارشناسان این اداره کل همراه با بازرس انجمن آسانسور استان به ادارات مذکور مراجعه و اقدام به بررسی آسانسور‌های محل‌های مذکور کردند.

طبق بازرسی‌های انجام شده توسط کارشناسان اداره کل استاندارد استان از ادارات مذکور، یکی از ادارات به دلیل نداشتن استاندارد اولیه و دستگاه دیگر به دلیل عدم دریافت گواهی استاندارد ادواری پلمب شد.

نصب و مونتاژ آسانسور طبق مصوبات نوزدهمین اجلاس شورای عالی استاندارد، مشمول استاندارد اجباری گردیده است بر اساس این مصوبه بهره برداری از آسانسور‌های منصوبه در اماکن دولتی و عمومی مورد عرضه به عموم؛ مستلزم اخذ تاییدیه ایمنی و کیفیت استاندارد می‌باشد.

به گفته او تاییدیه‌های آسانسور دارای اعتبار یک ساله است و در صورت عدم انجام سرویس و نگهداری مستمر توسط شرکت‌های مجاز و عدم بازرسی ادواری سالیانه توسط بازرسان تاییدصلاحیت شده سازمان ملی استاندارد و تمدید تاییدیه ایمنی کیفیت آسانسور، مسئولیت حوادث و سوانح احتمالی به عهده مالکین و مدیران ساختمان‌های دارای آسانسور و شرکت طرف قرارداد سرویس و نگهداری آسانسور مربوطه خواهد بود.

شایان توجه است که شهروندان و کاربران آسانسور می‌توانند با پیامک شناسه ملی درج شده در کابین آسانسور به سامانه پیامکی سازمان استاندارد با شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷، اطلاعاتی مثل نام و مشخصات شرکت بازرسی، نام و مشخصات شرکت فروشنده و تاریخ انقضای تأییدیه بازرسی آسانسور مورد نظر اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام/ ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.