بهره‌برداری از ره‌باغ حضرت زهرا (س) پیرامون حرم رضوی

شهردارمنطقه ثامن شهرداری مشهد از بهره‌برداری ره‌باغ حضرت زهرا(س) و بخشی از ره‌باغ رضوان تا پایان امسال خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - سید فرهاد حجازی در حاشیه بازدید شهردار مشهد از روند اجرایی ره‌باغ‌های حضرت زهرا (س) و رضوان گفت: ره‌باغ حضرت زهرا (س) با مساحت بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمربع یکی از مسیر‌های سبز تجهیز شده تشرف به حرم مطهر رضوی است.

زمین های ره باغ حضرت زهرا (س) از سال ۱۳۸۴ تملک شده و این در حالی است که این ره باغ ۱۵ سال بلاتکلیف رها شده بود.

به گفته او این ره‌باغ، شارستان رضوی در قطاع سه بلوار شهید شوشتری را از حاشیه میدان امر به معروف و نهی از منکر به ورودی صحن امام حسن مجتبی (ع) حرم مطهر متصل و با رویکرد پیاده مدار، امکان تشرف زائران بارگاه منور رضوی را فراهم می‌کند.


بیشتر بخوانید



شهردارمنطقه ثامن گفت: ره‌باغ حضرت زهرا (س) در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی برخوردار است، به زودی فاز اول این ره‌باغ، در قالب پیاده‌رو جانبی ضلع جنوبی پروژه، جهت تردد در دسترس شهروندان قرار خواهد گرفت.

بهره‌برداری از پیاده راه «ره‌باغ رضوان» تا پایان سال ۱۴۰۰

حجازی گفت: ره‌باغ رضوان در قطاع دو قرار دارد و از تقاطع بلوار رضوان و شارستان «ته پل محله» آغاز و به باغ رضوان و صحن رضوان در ضلع شمالی حرم مطهر، منتهی می‌شود.

شهردارمنطقه ثامن گفت: ره‌باغ رضوان یکی از اصلی‌ترین مسیر‌های دسترسی به حرم مطهر است، طول این ره باغ ۲۵۰ متر و عرض آن ۶۰ متر بود که پس از بازنگری در طرح تفضیلی جدید، زاویه ره‌باغ نسبت به حرم مطهر تغییر یافته که این امر سبب کاهش عرض مسیر در برخی نقاط شده است.

انتهای پیام//ف.ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.