رئیس اتحادیه قصابان همدان:

قیمت گوشت در همدان ۲۰ هزار تومان گران شد

رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار همدان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی گران شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- رئیس اتحادیه قصابان همدان گفت: قیمت هر کیلو گوشت قرمز در بازار همدان ۱۵ تا ۲۰ هزار تومانی گران شده است و شرایط نامساعد آب و هوایی و راه بندان در جاده‌ها یکی از علل این افزایش قیمت بوده است.

علی اکبر سپهری وفا گفت: طرح کشتار و توزیع دام‌های عشایر با نرخ کیلویی ۹۰ هزار تومان ادامه دارد که حتی قیمت این نوع گوشت هم نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است.

او گفت:به طور دقیق نمی‌توانیم قیمت گوشت برای شب عید و بعد از آن ماه مبارک رمضان که تقاضای خرید زیاد است را پیش‌بینی کنیم، گفت: کمبود تولید نداریم، اما باید تدابیر لازم برای جلوگیری از ایجاد شوک در بازار گوشت قرمز انجام شود.

گرچه امروز مسئولان جهادکشاورزی همدان خبر از مازاد تولید و ثبات در بازار گوشت قرمز می‌دهند، اما واقعیت این گونه نیست و در طول هفته گذشته هر کیلو گوشت ۲۰ هزار تومان گران‌تر شده است.

گوشت گوسفندی بدون استخوان از قیمت هر کیلو ۱۶۰ هزار تومان به ۱۸۰ هزار و نرخ هر کیلو گوشت گوساله از ۱۵۵ هزار به ۱۷۰ هزار تومان افزایش یافته است. گوشت منجمد هم که کیفیت چندانی به همراه ندارد از قافله گرانی‌ها جا نمانده و از نرخ هر کیلو ۱۲۰ هزار به ۱۳۰ هزار تومان رسیده است.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در جمع خبرنگاران گفت:هیچ گونه کمبودی در زمینه تولید گوشت قرمز مورد نیاز استان وجود ندارد و در حال حاضر در زمینه گوشت قرمز دام سبک و سنگین دارای مازاد تولید هستیم.

حسین فضلی گفت:گوشت مازادی که تولید شود در ایامی که مورد نیاز و ضروری باشد برای تنطیم بازار استان به بازار تزریق می‌شود.

 او گفت:در یکی دو ماه گذشته قیمت گوشت قرمز قیمت ثابت بوده و افزایش قیمت نداشتیم، تصریح کرد: با توجه به میزان کشتار روزانه ومیزان دام عرضه شده جهت کشتار در میدان عرضه دام به نظر می‌رسد مشکل خاصی نداشته باشیم.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: علاوه بر گوشت قرمز، در زمینه تامین گوشت مرغ مورد نیاز مردم در روز‌های پایانی سال نیز اقداماتی انجام شده است.

منبع ایسنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار