تمام ۱۲ شاخص بورسی در دی منفی بودند

تحلیلگر بازار سرمایه گفت: ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به ماه گذشته با کاهش ۹.۶۸ درصدی به ۷۳ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان - بابک سالاروند گفت: در طول دی ۱۴۰۰ بازار سرمایه ۲۱ روز فعالیت داشته است. شاخص کل بورس با ۲.۹۵ درصد کاهش به میزان ۳۸ هزار و ۹۱۰ واحد تغییر داشته و از تراز یک میلیون و ۳۱۸ هزار و ۳۶۰ واحد به یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۴۵۰ واحد رسید.


بیشتر بخوانید

شاخص کل بورس با رشد ۲ هزار و ۴۱۱ واحد به کار خود پایان داد


به گفته او، همچنین سایر شاخص‌ها از جمله شاخص صنعت نیز با کاهش ۳.۱۷ درصدی به میزان ۳۸ هزار و ۶۴۸ واحد تغییر داشته و به عدد یک میلیون و ۱۷۹ هزار و ۶۹۲ واحد رسید.

شاخص میانگین موزون ۵۰ شرکت فعال‌تر نیز ۲.۳۳ درصد کاهش پیدا کرد (کاهش ۱ هزار و ۲۱۲ واحدی) و به عدد ۵۰ هزار و ۸۰۰ واحد رسید.

همچنین شاخص هم وزن نیز که نشانگر رشد یا کاهش ارزش شرکت‌های کوچکتر بازار است، با کاهش حدود ۳.۶۱ درصدی به میزان ۱۲ هزار و ۵۶۸ واحد تغییر داشته و از عدد ۳۴۸ هزار و ۲۰۹ واحد به ۳۳۵ هزار و ۶۴۲ واحد رسیده است.

تمام ۱۲ شاخص بورسی در دی منفی بودند
ارزش کل معاملات بورس اوراق بهادار تهران نسبت به ماه گذشته با کاهش ۹.۶۸ درصدی نسبت به ماه معاملاتی قبل خود، از مبلغ ۸۱ هزار و ۱۰ میلیارد تومان به ۷۳ هزار و ۱۷۱ میلیارد تومان رسید.

حجم کل معاملات نیز، از ۱۱۳ میلیارد و ۹۳۹ میلیون سهم به ۱۱۲ میلیارد و ۶۹۳ میلیون سهم رسید که نسبت به ماه گذشته کاهش ۱.۰۹ درصدی را نشان می‌دهد.

تمام ۱۲ شاخص بورسی در دی منفی بودندارزش معاملات در بازار بدهی که نشانگر میزان خرید و فروش اوراق است، به میزان ۵۶.۴۷ درصد نسبت به ماه گذشته کاهش  داشته و از ۵ هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان به ۲ هزار و ۴۱۶ میلیارد تومان رسیده است.

همچنین حجم معاملات اوراق بدهی نیز با کاهش ۵۵.۴۹ درصدی همراه بود و از ۵۷ میلیون برگه به ۲۵ میلیون برگه اوراق بدهی رسیده است.

ارزش معاملات بازار مشتقه با افزایش ۱۷۱ درصدی از ۶۰ میلیارد تومان به ۱۶۳ میلیارد  تومان رسید. حجم معاملات این بازار نیز با افزایش ۵۹۸  درصدی همراه بود و از ۱۴۵ میلیون برگه قرارداد به یک میلیارد و ۱۶ میلیون قرارداد رسیده است.

ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیز با کاهش ۹.۰۸ درصدی از ۲۵ هزار و ۳۰۴ میلیارد تومان به ۲۳  هزار و ۶ میلیارد تومان رسید. حجم معاملات این ابزار مالی نیز با کاهش ۱۱.۰۱ درصدی از ۱۶ میلیارد و ۵۹۵ میلیون یونیت به ۱۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون یونیت رسید.

تمام ۱۲ شاخص بورسی در دی منفی بودند
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
کرمانی
۱۴:۱۲ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
ارز دیجیتال سقوط کرده چرا شما در صدا و سیما کلا خواب تشریف دارید؟بخدا سرمایه مردم در بورس داخل و خارج نابود شد اما شما صدا و سیما اصلا انگار نه انگار.مگه دلتون سنگ است یا ایرانی نیستی که به فکر پول زحمت کشیده مردم باشی.از هر چیز بیخودی خبر میگذاری بجز بورس.الان 20 درصد جامعه مستقیم سرمایه شون و روح و روانشون با بورس و ارز دیجیتال پیوند خورده.حداقل در اخبارتون 1 دقیقه نباید از بورس حرف بزنید؟
بماند که با سهام عدالت 60 درصد جامعه درگیر بورس هستند.حداقل یک خبر بدید فروش سهام عدالت تا سال بعد منتفی است.تا تکلیف سهام عدالتی ها مشخص شود.مردم را تو منگنه گذاشتید تا اعصاب و روانشون خراب شود.بخدا آه و نفرین مردم به شما خبرنگاران هم اثر خواهد کرد.چون میدانید و سکوت کردید.
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۳:۵۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
بخاطراینکه شایعه زیاد هست.
یکی میگه نرخ دررابطه بادلارچیه؟تومجلس!
Iran (Islamic Republic of)
کارشناس بورس
۱۳:۵۳ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
چند نکته برای سهامداران بورس و رسانه ها:
1- اگر شکایتی از دستکاری سهم ها و صف فروش دستوری و عملکرد کارگزاری ها و شرکتهای بورسی در همه زمینه ها و تخلفات یا عدم پاسخگویی آنها دارید مستقیم به سایت ثبت شکایت سازمان بورس بروید و ظرف 5 دقیقه شکایت ثبت کنید خیلی راحت هم هست : https://shekayat.seo.ir فقط کد بورس کدملی جیمیل تلفن کدپستی آدرس میخاد.عنوان شکایت تو سیستم هست.یکبار آزمایشی امتحان کنید تا یاد بگیرید.مشکلی ندارد.اگر شکایتها زیاد باشد تاثیر گذار است.
2- شبکه ایران کالا ساعت 8/30 و 9/30 و 12/30 و 13/10 و 15/30 حتما نگاه کنید.واقعا تحلیل بورسی شما را بیشتر میکند.نظرات اعتراضیتون به وضع بورس هم بهشون اعلام کنید از صدا و سیما منعکس میشود.مطمئن باشید تاثیر دارد.
3- سایت ذینفعان بازار سرمایه هم ثبت نام کنید و وارد شوید تا از سودهای سهامهایتان و سهام هایی که دارید یا نیاز به تغییر ناظر دارید باخبر شوید.به دیگران هم بگویید.چون خیلی ها از 30 سال پیش تا حالا از سودهاشون خبر ندارند و این بنفع بانکها و شرکتهای بورسی است که پول مردم تو حسابهای این بانکها بخوابد.باید این موضوع را در رسانه ها انعکاس داد.این خودش بزرگترین فساد اقتصادی است که رسانه ها بهش بی توجه هستند.
Iran (Islamic Republic of)
سهامدار خوزستانی
۱۳:۴۸ ۰۳ بهمن ۱۴۰۰
چرا دولت بسته 10 بندی را با لایحه بودجه به مجلس نداد؟به نظر شما چرا میرکاظمی رئیس برنامه بودجه و مخبر معاون اول مخالف سرسخت 10 بند پیشنهادی برای بورس هستند؟چرا مجلس انقلابی در لایحه بودجه 1401 هیچ تبصره و ماده ای برای حمایت از بورس و جبران ضرر سهامداران پالایش و فروش سهام عدالت و ثبت نام جاماندگان سهام عدالت نیاورده و عملا در بودجه 1401 هیچ بودجه ای برای بورس نیامده است؟
آخرین اخبار